مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران:

مجریان پروژه‌های بزرگ عمرانی از شورای عالی شهرسازی و معماری مجوز بگیرند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس از مجریان پروژه‌های بزرگ عمرانی و ساختمانی درخواست کرد تا قبل از عملیاتی کردن پروژه‌های خود از شورای عالی شهرسازی و معماری مجوز بگیرند.

مجریان پروژه‌های بزرگ عمرانی از شورای عالی شهرسازی و معماری مجوز بگیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایسنا، مجید کیان‌پور  با اشاره به معضل پدیده شاندیز از عملکرد برخی مدیران و کارگزاران نظام انتقاد کرد و افزود: تأثیر نظارت دقیق بر پروژه‌های مدنظر و اخذ مجوزهای لازم، در بازدارندگی از  تخلفات احتمالی بعدی غیرقابل انکار دانست.

وی ابراز تاسف کرد: اجرای برخی پروژه‌های بزرگ عمرانی و ساختمانی به دلیل بی‌توجهی مسئولان امر در رده‌های مختلف به معضلی جدی و مشکلی اساسی برای  مردم مبدل شده است. پدیده شاندیز برجسته‌ترین این پروژه‌هاست که به دلیل فقدان مجوزهای قانونی دردسرهای زیادی را برای کارگزاران نظام و مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس، بررسی پیشنهادهای مربوط به سیاست‌های کلی شهرسازی، اظهار نظر درباره لوایح شهرسازی، بررسی و تصویب نهایی طرح‌های جامع شهری و تصویب استانداردها و آیین‌نامه‌های شهرسازی را از مهمترین وظایف شورای عالی شهرسازی و معماری برشمرد و پیشنهاد داد: ضروری است این شورا به پروژه‌های بزرگ زیربنایی ورود کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: باید به این مسئله توجه ویژه داشت که کلیه پروژه‌های عمرانی پیوست‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به پیوست داشته  باشند. توجه به این مهم نمایانگر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است البته این مهم محقق نمی‌شود مگر این که هر نهاد و دستگاهی به وظایف سازمانی خود به بهترین شکل عمل کند.

رییس مجمع نمایندگان استان لرستان همچنین به مدیران رسانه ملی توصیه کرد تا از تبلیغ پروژه‌های مشابه پدیده شاندیز که فاقد مجوزهای قانونی لازم است به صورت جدی خودداری کنند تا در تخلف یا تخلفات احتمالی سهیم نشود و اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی