مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساختمان های کشور برچسب مصرف انرژی می گیرند

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : ساختمان های کشور در راستای طرح اصلاح مصرف برچسب انرژی می گیرند.

ساختمان های کشور برچسب مصرف انرژی می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان روز یکشنبه در نخستین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در محمود آباد مازندران افزود : براساس این طرح تمام ساختمان های در دست ساخت موظفند تا مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را در حوزه انرژی اجرایی کنند.
وی اضافه کرد : در این طرح ،ساختمان ها همانند لوازم خانگی موظف به دریافت برچسب انرژی می شوند و مهندسان نیز در این ارتباط آموزش های لازم را برای برچسب گذاری در سطح کشور فرا می گیرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که طرح اصلاح مصرف انرژی در واحدهای ساختمانی در دولت مصوب و تا پایان سال جاری ابلاغ می شود.
مظاهریان افزود : با ابلاغ این طرح ساختمان های دولتی در مرحله اول موظفند تا در مدت 2سال نسبت به دریافت برچسب انرژی اقدام کنند و حداقل در یک پروسه زمانی پنج ساله نیز باید این طرح را به طور کامل در ساختمان های دولتی اجرا کنند.
وی اضافه کرد : ساختمان های دولتی که در این مدت نسبت به دریافت برچسب و اصلاح الگوی مصرف انرژی در ادارات خود تاخیر داشته باشند تا 2 برابر هزینه مصرف انرژی جریمه می شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که دریافت برچسب انرژی برای تمام واحدهای ساختمانی در دست احداث از سال آینده اجباری می شود.
مظاهریان اظهارداشت : برای ساختمان های ساخته شده فعلی نیز داشتن برچسب انرژی در هنگام خرید و فروش الزامی می شود و خریدران می توانند متناسب با برچسب انرژی ساختمان مورد نظرشان را خریداری کنند.
وی اضافه کرد : هم اکنون 23 میلیون واحد مسکونی در سطح کشور برپاست و ارایه برچسب انرژی برای تمام این واحدها دشوار خواهد بود و برای تسهیل صرفا در زمان نقل و انتقال این کار باید انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی دلیل ورود دولت برای اصلاح مصرف انرژی را در کشور بالا رفتن مصرف انرژی در ایران دانست و گفت هم اکنون میزان مصرف انرژی در کشور چهاربرابر میانگین جهانی است و این روند تولید ناخالص ملی کشور را مورد تهدید قرار داده است.
وی بالا بودن جمعیت شهرنشینی کشور نسبت به میانگین کشوری را دلیل دیگری برای اجرایی شدن اصلاح مصرف انرژی در ساختمان ها دانست و افزود : هم اکنون 72 درصد از جمعیت ایران در شهرها سکونت دارند که این میانگین جمعیت شهری در جهان حدود 54 درصد است.
* فرونشست 40 سانتی زمین در تهران
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت که در حال حاضر در سال 40 سانت زمین های دشت تهران فرونشست دارند.
مظاهریان افزود : این فرونشست در دشت سبزوار و مشهد در خراسان رضوی نیز وجود دارد که می تواند تهدید کننده باشد.
وی دلیل این فرونشست را ناشی از افزایش بی رویه مصرف آب زیرزمینی اعلام کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که با روند فرونشست زمین در دشت تهران و برخی شهرهای خراسان رضوی ساخت و سازهای ما در این شهرها در معرض تهدید قرار دارد.
وی در پایان بر اجرایی شدن مبحث 19 مقررات ملی ساختمانی در واحدهای ساختمانی کشور تاکید کرد.
همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست با شرکت 700 مهندس و مدیران کل راه و شهرسازی استان های کشور و روسای سازمان نظام مهندسی ایران به مدت 2روز در محمود آباد مازندران ادامه دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار