مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیادمسکن:

۶۱درصد منازل روستاییان گلستان غیرمقاوم است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وجود ۲۰۳ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۴ هزار واحد، معادل ۶۱ درصد در برابر حوادث طبیعی غیرمقاوم و بی دوام بوده و نیازمند استحکام بخشی هستند.

۶۱درصد منازل روستاییان گلستان غیرمقاوم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایرنا، محمدتقی زمانی نژاد روز دوشنبه درخصوص ضرورت استحکام بخشی این واحدها اعلام کرد که طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی سالانه برای 200 هزار واحد در کل کشور باید اجرا شود که در گلستان این طرح از سال 84 با تصویب 57 هزار واحد در دستور کار قرار گرفته و در این مدت 53 هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی و به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان این که در اجرای این طرح به مالکین واحدهای روستائی وام های ویژه پرداخت می شود، اظهار داشت: سهم استان گلستان در پرداخت این تسهیلات امسال در قالب پنج هزار و 300 واحد (متقاضی) بوده که تاکنون 614 متقاضی این وام را دریافت کرده اند.
زمانی نژاد از گلستانی ها خواست که به منظور دریافت تسهیلات مسکن روستایی و مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، به مبلغ 200 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله، به ادارات مربوطه مراجعه کنند.
وی همچنین با اشاره به 5 آذرماه سالروز حادثه زلزله بم، گفت: کاهش خسارت های ناشی از بلایای طبیعی نیازمند توجه به مراحل مختلف مدیریت بحران اعم از آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی است.
به گفته وی، گلستان در این ارتباط طی سال های گذشته متولی بازسازی 10 هزار واحد مسکونی خسارت دیده ناشی حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در سطح استان و کشور بوده است.
گلستان به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون سیل، رانش زمین و زلزله است.
صادقعلی مقدم مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان پیش از این گفته بود که استان روی گسل زلزله قرار داشته و در سال های اخیر افزون بر 950 زمین لرزه در مناطق گوناگون آن رخ داده است.
در گلستان 30 شهر و 967 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد، حدود نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان در روستاها ساکن هستند که غیر مقاوم بودن 61 درصد واحدهای مسکونی این مناطق سلامت روستاییان را همواره در معرض خطر قرار داده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار