مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت مدیره انبوه‌سازان تهران:

بالا رفتن هزینه‌های ساخت‌و ساز در شرایط رکود خطرناک است

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره انبوه‌سازان تهران استان تهران با بیان اینکه بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز که از ابتدای سال جاری کلید آن زده شده است رکود مسکن را بیشتر می‌کند، گفت: سازندگان حرفه‌ای در تهران با شرایط موجود که رکود است رغبتی برای ساخت نشان نمی‌دهند.

بالا رفتن هزینه‌های ساخت‌و ساز در شرایط رکود خطرناک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از فارس، ایرج رهبر در پاسخ به این سؤال که نشانه‌هایی از بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز دیده می‌شود که در شرایط رکودی نمی‌تواند مناسب بخش مسکن باشد، گفت: قطعاً در شرایط رکودی بازار مسکن، بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز نمی‌تواند مناسب و مفید باشد، در این شرایط که متقاضیان قدرت خرید پایین دارند و سازندگان رغبتی برای ساخت و ساز ندارند، بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز از سوی برخی نهادها و ارگان‌ها که اتفاقاً برخی از آنها دولتی هستند، نمی‌تواند کمک‌حال بخش مسکن باشد.

رهبر ادامه داد: این روزها در تهران وضعیت ساخت و ساز به این صورت شده که سازندگان غیرحرفه‌ای که اتفاقاً مردم عادی هم هستند با تجمیع چند واحد کلنگی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

*بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز خطرناک است

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تأکید بر اینکه در شرایط رکودی بخش مسکن این بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز خطرناک است، گفت: سازندگان حرفه‌ای نیز این روزها به دلیل رکود حاکم بر بازار و فروش نرفتن واحدهای ساخته شده منتظر هستند ببینند برنامه‌های اقتصادی دولت چگونه خواهد بود تا برای ساخت و ساز ورود کنند.

وی افزود: از دو ماه گذشته که قیمت فولاد (از کیلویی 1300 تومان به 2000 تومان رسیده) و برخی محصولات ساختمانی رو به افزایش گذاشته و باعث شده تا در کنار برخی هزینه‌ها مثل صدور پروانه ساختمانی، اخذ انشعاب آب و برق و گاز و بیمه تأثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت تمام شده داشته باشد.

رهبر تأکید کرد: وقتی قیمت تمام شده ساخت افزایش یابد و قدرت خرید هم پایین باشد، در نتیجه ساختمان‌های ساخته شده به فروش نمی‌رود و رکود بیش از پیش وارد بخش مسکن می شود.

وی افزود: به عنوان مثال؛ یکی از هزینه‌هایی که طبق قانون قرار بود سالانه یک درصد افزایش یابد، بیمه تأمین اجتماعی است، اما متأسفانه بیمه تأمین اجتماعی برای سازندگان و ساخت و ساز 4 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو