مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران خبر داد:

تأمین ۱۹۵ واحد مسکن مددجویی در تهران

عصر ساختمان- ۱۵۰ مسکن شهری و ۴۵ واحد مسکن روستایی از ابتدای امسال توسط کمیته امداد استان تهران تأمین و به مددجویان تحت حمایت واگذار شده است؛این درحالیست که سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان است که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

تأمین ۱۹۵ واحد مسکن مددجویی در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایسنا، رضا رحمانی، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یکی از فعالیت های اصلی این نهاد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، اظهار کرد: از ابتدای امسال 195 واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت این نهاد به مددجویان واگذار شده است که از این تعداد 45 واحد روستایی و 150 واحد شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این 150 واحد مسکونی بیش از 41 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: کمک به تأمین مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت بلاعوض، کمک های خیران و آورده مددجو انجام می شود که بیش از 58 میلیارد و 200 میلیون تومان از این مبلغ از محل کمک خیران و بیش از 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات مسکن کمیته امداد استان تهران و مابقی از آورده مددجو تآمین شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه واحد های مسکونی که توسط کمیته امداد ساخته می شود دارای ویژگی های خاص خود هستند، گفت: ارزان بودن قیمت ساخت آنها و همچنین برخورداری از کیفیت مناسب و رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت آنها، از ویژگی های این واحد های مسکونی است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تصریح کرد: تمامی واحدهای مسکونی ساخته شده برای مددجویان این نهاد، ضد زلزله هستند و رعایت آیین نامه 2800 در ساخت آنها الزامی است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 35 واحد مسکونی مددجویی در قالب تعمیرات بازسازی شده است، بیان کرد: برای این تعداد تعمیرات مسکن، بیش از 28 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط کمیته امداد استان تهران پرداخت شده است.

رحمانی همچنین به حدود 60 واحد مسکن روستایی استان که برای دریافت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی روستایی انتخاب شده اند اشاره کرد و گفت: 50 خانواده متقاضی مسکن توسط این نهاد به بنیاد مسکن و از این تعداد 42 خانواده توسط بنیاد مسکن به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات نوسازی معرفی شده اند.

مدیر مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران مسکن را یکی از ضروری ترین و اولویت دارترین نیازهای مددجویان عنوان کرد و گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده یکی از برنامه های این نهاد احداث 60 واحد مسکونی در شهرستان شهریار است که با تحویل زمین توسط شهرداری این شهرستان در سه فاز اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ 15میلیون تومان و برای مددجویان شهری 25میلیون تومان است که اولویت ارئه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

رحمانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش های این نهاد و همکاری و مشارکت مسئولان و خیران، زمینه بهره مندی مسکن برای تعداد بیشتری از خانواده های نیازمند فراهم شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار