مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد رییس نظام مهندسی یزد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز

عصر ساختمان- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که ساختمان‌سازی یک حرفه کاملاً تخصصی است، از ورود افراد بدون صلاحیت حرفه‌ای به عرصه ساخت و ساز انتقاد کرد.

انتقاد رییس نظام مهندسی یزد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایسنا، علیرضا فرشید در جمع مهندسان عضو این سازمان در شهرستان مهریز، از سالگرد حادثه زلزله بم یاد کرد و مقاوم‌سازی  و توجه به اصول فنی و تخصصی و رعایت قوانین را یک اصل اساسی دانست.‌

وی مشکل اراضی مشاعی را یکی از دلایل مهم ساخت و سازهای بدون پروانه توصیف کرد و افزود: متأسفانه ساختمان‌های دارای پروانه هم در مواردی چون پیشروی‌های غیرمجاز، تراکم و عدم رعایت گذربندی دستخوش قانون گریزی می شوند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انتقاد از ورود افراد بدون صلاحیت حرفه‌ای به عرصه ساخت و ساز، گفت: ساختمان‌سازی در دنیا به عنوان یک حرفه کاملاً تخصصی شناخته می‌شود و ما نیز باید با عملکرد خود و با تأکید برقانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و دقت در نظارت‌ها و ارائه بموقع و کامل گزارش‌های نظارت، سعی در جلب اعتماد عمومی داشته باشیم.

وی از متولیان ساخت و سازهای خلاف مقررات به عنوان هدردهندگان انرژی یاد کرد و گفت: اگر روند خلاف سازی‌ها ادامه یابد، ‌میراثی در حوزه ساختمان برای نسل های آینده باقی نخواهد بود.

فرشید از مسئولان شهرستان مهریز خواست زمینه‌هایی فراهم آورند تا به جای مهاجرت این نیروهای فرهیخته به سایر شهرستان‌ها و استان‌ها، در همین منطقه از مساعدت آنان در مواردی چون تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی و ساخت‌ ابنیه‌ای مقاوم و ماندگار استفاده شود.

«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز  در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به باغ‌شهر بودن مهریز  و پراکندگی محله‌ها عنوان کرد: در طرح تفصیلی شهر از نظرات ارزنده مهندسان فرهیخته عضو سازمان استفاده خواهد شد.

وی ضرورت همگرایی دستگاه‌های مرتبط با امور ساخت و ساز در سطح این شهرستان را خاطر نشان کرد و برای اجرای منویات سازمان قول هرگونه همکاری را داد.

فرماندار همچنین خواستار مشارکت فعال دفتر نمایندگی سازمان در طراحی معماری بدنه خیابان‌های جدید مهریز شد.

در این نشست، مهندسان رشته‌های مختلف تخصصی ساختمان در مواردی چون ضرورت راهنمایی مردم برای دریافت پروانه ساختمان، جلب توجه آنان به هشدارها و تذکرات مهندسان ناظر، گسترش همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر با دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان و تشدید برخورد با موارد خلاف‌سازی به دلیل خطرات احتمالی جانی و مالی در زمان وقوع زلزله نظرات خود را ابراز کردند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار