مدیران خودروعصر اعتبار

طرح معافیت مالیاتی معاملات مسکن تا پایان سال ۹۵ در منطقه آزاد اروند اجرایی می شود

عصر ساختمان- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:طرح معافیت مالیاتی معاملات مسکن تا پایان سال جاری در این منطقه اجرایی می شود.

طرح معافیت مالیاتی معاملات مسکن تا پایان سال ۹۵ در منطقه آزاد اروند اجرایی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایرنا، محمدرضا معتمدی روز چهارشنبه  اعمال معافیت های مالیاتی و حذف مالیات ارزش افزوده از اصناف را از مزایای سرمایه گذاری در محدوده منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود:پس از اعمال معافیت های مالیاتی اصناف، معافیت های مالیاتی معاملات مسکن نیز بزودی در منطقه اعمال می شود.
وی اضافه کرد:با توجه به اینکه در برخی موارد حدود 25 درصد ارزش ملک مورد معامله به عنوان مالیات دریافت می شود، با اجرای صحیح این طرح معافیت مالیاتی، حق نقل و انتقال حذف شده و عوارض کمتری از مشتریان بر اساس قانون مناطق آزاد دریافت شود.
معتمدی با بیان اینکه این طرح بر اساس پیگیری های انجام شده تا پیش از سال اجرایی می شود، گفت:امیدواریم با اجرای صحیح این طرح، معاملات مسکن نیز رونق گیرد.
**** سازمان منطقه آزاد اروند شش هزار میلیارد ریال تعهد مالی دارد
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش، تامین منابع مالی برای اجرای طرح های اقتصادی را از راهبردهای این معاونت خواند و گفت:این سازمان، شش هزار میلیارد ریال برای تامین هزینه های پروژه ها تعهد دارد.
معتمدی گفت:پیگیر هستیم که منابع مالی را از بانک های داخلی و موسسات مالی خارجی تامین کنیم و در حال حاضر مذاکرات خوبی انجام شده و با بهبود شرایط تحریم امید است به نتیجه ای مثبتی برسیم.

**** مدیریت یکپارچه و بسترسازی سرمایه گذاری، راهبرد اصلی منطقه آزاد اروند
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش، گفت:محصور سازی، تنها واردات کالا نیست، بلکه حضور و اقامت اتباع خارجی در محدوده منطقه آزاد اروند، ورود ماشین آلات سنگین و مواد اولیه واحدهای صنعتی و تجارت آزاد با کشورهای مختلف را نیز شامل می شود.
وی همچنین با تشریح روند بازدید سرمایه گذاران از زیرساخت های این منطقه نیز گفت:دو شرکت ایتالیایی و آلمانی برای طرح انرژی پاک و نیروگاه خورشیدی اصرار دارند که در منطقه حضور یابند.
وی در ادامه گفت:در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی سبک و نیمه سنگین درخواست زیادی داریم و مشاور طرح نیز در حال حاضر، ملاحظات زیست محیطی را جمع بندی می کند.
وی فعالیت 27 واحد صنعتی جدید در منطقه طی سال جاری را یادآور شد و گفت:سال گذشته 106 واحد صنعتی در شهرک های آبادان و خرمشهر فعال بود و طی هشت ماهه امسال این تعداد به 134 واحد افزایش یافت.
وی افزود:برخی شرکت های تولیدی از شهرک صنعتی شمس آباد تهران، حسن آباد، قزوین و چابهار نیز به لحاظ اینکه بازار مصرفی آنها عراق است و هزینه تمام شده کالا نیز در مناطق آزاد پایین تر است، در حال انتقال شرکت های خود به شهرک های صنعتی محدوده منطقه آزاد اروند هستند.
**** برخی زیرساخت های کشور عراق برای تجارت مناسب نیست
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش، فراهم نبودن برخی زیرساخت ها در عراق را از مشکلات تجارت با عراق خواند و گفت:عراق به لحاظ نداشتن بسترها و زیرساخت های مناسب، کشش افزایش حجم صادرات از ایران را ندارد که در این خصوص نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی