مدیران خودروعصر اعتبار

مهاجرت معکوس به روستاهای بوشهر

عصر ساختمان- مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نقشی بسیار مهم در مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای این استان داشته است.

مهاجرت معکوس به روستاهای بوشهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایرنا، حمیدرضا حیدری بریدی روز چهارشنبه درجلسه با کارکنان بنیاد مسکن شهرستان دشتی افزود: در این ارتباط نوسازی و مقاوم سازی خانه ها فقط در پنج روستای شهرستان دشتی مهاجرت معکوس 60 خانوار از شهرهای استان به این روستاها را در پی داشته است.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه دولت سالانه باید 200 هزار مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شود که سهم استان بوشهر 2 هزار و 500 واحد در هر سال است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر یادآورشد: در سال گذشته از این شمار واحد مسکونی سهم استان بوشهر یکهزار و 876 واحد بطور 100 درصد تکمیل شده و پایان کار دریافت کرده اند.
حیدری بریدی ادامه داد: امسال نیز سهم استان بوشهر از مقاوم سازی 2 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی است که پرداخت تسهیلات 180 و200 میلیون ریالی آغاز شده و متقاضیان به بانکهای عامل معرفی و در حال دریافت وام هستند.
وی یادآور شد: امسال میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از 150 به 180 و 200 میلیون ریال افزایش یافته است.
حیدری بریدی تاکید کرد: واحدهای مسکونی روستایی با همکاری مردم و تحت نظارت فنی و مهندسی بنیاد مسکن ساخته و پایان کار دریافت می کنند.
حیدری به وضعیت اجرای طرح های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر تمام روستاهای بیش از 20 خانوار روستایی استان بوشهر دارای طرح هادی مصوب هستند.
حیدری اضافه کرد: اجرای طرح هادی نقشی مهم در پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها دارد.
شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی