مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان :

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شدند

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۴۹ هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی روستایی در سطح این استان مقاوم سازی شدند که این میزان، ۶۰ درصد کل واحدهای مسکونی را در بر می گیرد.

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، سجاد صنعتی منفرد افزود: بر اساس سرشماری سال 90، شمار واحدهای مسکونی استان 82 هزار و 435 واحد است که بیش از 32 هزار واحد از آنان نیازمند مقاوم سازی هستند.
وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح بهسازی مسکن های روستایی در استان زنجان، 14درصد خانه های روستایی در طرح های بازسازی پس از زلزله در سال های 69 و 81 مقاوم سازی شدند، اظهار کرد: طی بیش از 10سال گذشته، اجرای طرح بهسازی مسکن های روستایی در سطح 37 هزار و 365 واحد در استان به اتمام رسیده است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر رقم اعتبار اختصاصی برای مقاوم سازی مسکن های روستایی 150 میلیون ریال است که با بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
بر اساس سرشماری ملی سال 90، 36 درصد از جمعیت یک میلیون و 15 هزار و 734 نفری استان زنجان در روستاها ساکن هستند.
صنعتی منفرد از فعالیت 12 دفتر نظام فنی روستایی در سطح این استان خبر داد و گفت: از ظرفیت این دفاتر در استاندارد اجرا شدن ساخت و سازهای روستایی که با تسهیلات احداث می شوند، بهره گرفته می شود.
وی افزود: بر اساس مصوبه کمیته استانی مسکن، نظام فنی روستایی برای ساخت و ساز اصولی و استاندارد در سطح روستاها، نظارت فراگیر دارد که این موضوع واحدهایی که به صورت مستقل و بدون دریافت تسهیلات بهسازی، احداث می شود را هم در برمی گیرد.
نظام فنی روستایی تشکیلاتی است که برای تحقق ساخت و ساز اصولی و استاندارد در روستاها، در سال 82 شکل گرفته و برای پوشش نظارت بر ساخت و سازهای روستایی در تمام استان های کشور راه اندازی شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی