مدیران خودروعصر اعتبار

ایران یازدهمین کشور دنیا در ساخت بناهای بلند

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد بیش از ۷۰ درصدی جمعیت شهرنشین در ایران،‌ گفت: برگزارکنندگان سومین کنفرانس بناهای بلند، تلاش خواهند کرد تا وظایف، مسئولیت‌ها و همچنین نتایجی را که در طول زمان سمینار به دست خواهد آمد در اختیار کمیسیون بگذارند تا این کمیسیون علاوه بر آنکه به تولید محتوا می‌پردازد، بتواند ناظری بیرونی بر ساخت بناهای بلند باشد و نتایج را به دوره‌های بعدی منتقل کند.

ایران یازدهمین کشور دنیا در ساخت بناهای بلند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، نشست هم‌اندیشی استادان، مدیران و صاحبان حوزه صنایع ساختمان با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و دبیر علمی سومین کنفرانس بناهای بلند، سیدمحمد بهشتی رئیس سومین کنفرانس، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی و فعالان صنعت ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برگزاری سومین کنفرانس بناهای بلند به مثابه یک رویداد بررسی خواهد شد که نتایج هم‌اندیشی‌ها در آن کنفرانس متبلور می‌شود، گفت: نشست هم‌اندیشی با استادان، مدیران و صاحبان حوزه صنعت ساختمان امکانی را فراهم می‌کند تا بتوان از طریق‌ آخرین گفتگوها و بحث و تبادل نظر با صاحبان صنعت ساختمان، کنفرانسی موفق تر را برگزار کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی است که در این کنفرانس بیش از یکهزار نفر از فعالان صنعت ساخت و ساز کشور، متخصصان و حرفه‌مندان حضور پیدا کنند که این تعداد شرکت‌کننده متخصص می‌توانند نقشی تعیین‌کننده را در برگزاری کنفرانس و اهدافی که این کنفرانس به دنبال آن است ترسیم کنند و مسیر پیشِ‌رو را برای آیندگان آسان‌تر نمایند.

مظاهریان با اشاره به اینکه ایران در مقام یازدهمین کشور در ساخت بناهای بلند در کل دنیاست، افزود: در کنفرانس دوم و زمانیکه برای نخستین‌بار این موضوع مطرح شد همه با نگاه شک و تردید به آمار نگاه می‌کردند. هم اکنون وارد اتفاقی شده‌ایم که برایش برنامه‌ریزی مدونی نداشتیم و بناهای بلند واقعیت امروز شهرهای معاصر هستند که به دلیل استفاده حداکثری از زمین و منابع و تاسیسات به عنوان یک راهکار حل مشکلات شهری پیش روی کارشناسان و صاحبنظران و در عین‌حال، دست‌اندرکاران ارشد قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف سومین کنفرانس بناهای بلند این است که بتواند چراغی را در این رابطه برای شهرهای امروزی روشن و جایگاه بناهای بلند را در ساخت وساز شهری تشریح کند.

مظاهریان گفت: آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهند که بیش از 50 درصد جمعیت دنیا، شهرنشین هستند و این آمارها در ایران به بیش از 70 درصد رسیده است. هبیتات 3 که در ماه‌های گذشته در اکوادور با حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ایران و سایر کشورهای دنیا برگزار شد، پیامدهای روشنی داشت که با بندهای مختلفی که تمامی کشورهای دنیا بر روی آن به جمع بندی رسیدند دورنمای جمعیت شهرنشین و شهرهای آینده را برای 20 سال آتی ترسیم کرد و ایران نیز به آنها پایبندی نشان می‌دهد و موارد متعدد آن را در دستور کار شهرهای خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های معماری، شهرسازی، سازه و همه مسایلی که می‌توانند بناهای بلند و طراحی آنها را مورد توجه قرار دهند در سومین کنفرانس بناهای بلند مورد تحلیل و بررسی دوباره قرار خواهند گرفت، افزود: نتایج حاصل از کارگروه‌ها و جلساتی که در سومین کنفرانس بناهای بلند مطرح می‌شوند در کمیسیون بناهای بلند که تشکیل خواهد شد مورد پایش دوباره قرار می‌گیرند و این روش ضرباهنگی منظم را برای دوره‌های آتی کنفرانس ترسیم خواهد کرد.

مظاهریان گفت: برگزارکنندگان این دوره از کنفرانس تلاش خواهند کرد تا وظایف و مسئولیت‌ها و همچنین نتایجی را که در طول سمینار به دست خواهد آمد در اختیار کمیسیون بگذارند تا این کمیسیون علاوه بر آنکه به تولید محتوا می‌پردازد، بتواند ناظری بیرونی بر ساخت بناهای بلند باشد و نتایج را به دوره‌های بعدی منتقل کند.

گفتنی است، سومین کنفرانس بناهای بلند به دبیری علمی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و به ریاست سیدمحمد بهشتی و جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران عرصه معماری، شهرسازی و ساخت و ساز کشور، 28 تا 30 دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار