مدیران خودروعصر اعتبار

نصب ۱۰۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان یزد

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از نصب ۱۰۰ دستگاه آبگرمن خورشیدی در روستاهای یزد در راستای عقد تفاهم‌نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یک شرکت تولید و مونتاژ آبگرمکن خورشیدی خبر داد.

نصب ۱۰۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان یزد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  علیرضا قربانیان  تصریح کرد: در راستای این تفاهم‌نامه سهم استان 100 دستگاه آبگرمن خورشیدی در سطح روستاهای استان است که این کار در جهت ترویج فرهنگ کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های پاک در مناطق روستایی صورت می‌گیرد.

وی حمایت از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات استفاده از انرژی‌های پاک را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست و در خصوص هزینه این آبگرمکن‌ها افزود: قیمت اولیه فروش هر دستگاه آبگرمکن مبلغ 15 میلیون ریال است که با حمایت مالی بنیاد مسکن به شرکت مذکور قیمت هر دستگاه 12 میلیون ریال توافق شد.

قربانیان تعهدات بنیاد مسکن در اجرای این تفاهم‌نامه را شناسایی روستاهای مستعد جهت ترویج آبگرمکن و اعلام به شرکت‌، شناسایی متقاضیان استفاده از آبگرمکن خورشیدی توسط بنیاد مسکن شهرستان‌ها، معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات‌، ارزیابی انجام امور کارشناسی فنی و نصب و راه‌اندازی آبگرمکن، کنترل اقدامات شرکت در قالب برنامه زمانبندی و بازدید از آبگرمکن های نصب شده و نظارت بر عملکرد شرکت عنوان کرد.

وی در خصوص مزیت‌های این آبگرمکن‌ها نیز اضافه کرد:70 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی گاز ساختمان‌، تامین آبگرم در کلیه مناطق استان و همه فصول سال و در طول شبانه روز حتی در روزهای ابری، همچنین داشتن بالاترین راندمان جذب انرژی و کمترین افت انرژی در طول شبانه روز از مهمترین این ویژگی‌هاست.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در پایان هم از تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در قالب طرح بین‌المللی منارید که هدف نهایی آن، توسعه و ترویج انرژی‌های نو و بهینه سازی الگوی مصرف سوخت است خبر داد و گفت: در همین راستا بنیاد مسکن 40 نفر از متقاضیان واجد شرایط شهرستان بهاباد را جهت اخذ تسهیلات 15 میلیون ریالی به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار