مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی مطرح کرد:

رشد ساخت‌و‌ساز در حاشیه شهرها به دلیل سیاست‌های غلط

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی با بیان اینکه بی‌تدبیری دولت موجب گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها شده است، گفت: ساخت و ساز در اطراف شهرها یک اقدام غلط است و دولت باید این ساخت و سازها را ممنوع و مجوز ساخت را برای دورترین نقطه از شهرها و مراکز استان‌ها صادر کند.

رشد ساخت‌و‌ساز در حاشیه شهرها به دلیل سیاست‌های غلط
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، محمدعلی پورشیرازی با اشاره به اینکه متأسفانه در وضع موجود که مسکن نیاز همه جامعه است از آن سوء استفاده سیاسی می‌شود، گفت: از 20 سال پیش این موضوع مطرح شد که در خصوص افزایش جمعیت و حاشیه‌نشینی باید جلوی شناور شدن مردم گرفته شود.

وی افزود: مسکن مهر که طرح خوبی بود اما بد اجرا شد و از لحاظ مکانی در نقاط نامناسب و از لحاظ کیفی واحدهای بی‌کیفیت ساخته شد، بنابراین متأسفانه وقتی ساخت و سازها به حاشیه نزدیکی شهرها کشیده شد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها بدون هیچ توجهی گسترش یافت.

وی خاطر نشان کرد: اگر کتاب سینوهه را هم مطالعه کنید متوجه می‌شوید که مسکن یک نیاز واقعی جامعه است اما متأسفانه از آن سوء استفاده سیاسی می‌شود و این مسکن اجتماعی که این روزها مطرح می‌شود مکمل طرح مسکن مهر است که دانسته موجب گرفتاری‌های زیادی شد.

پورشیرازی تأکید کرد: در احداث شهر جدید هشتگرد از 30 سال پیش ابتدا محوطه‌سازی آغاز و سپس ساخت و ساز واحدهای مسکونی صورت گرفت، پس اول از همه باید امکانات و نیازها برطرف شود و سپس ساختمان‌های مسکونی احداث شود.

وی افزود: مسکن اجتماعی در صورتی موفق خواهد شد که بسیار دورتر از شهرها و مراکز استان‌ها احداث شوند نه اینکه باز هم همان اشتباه قبلی صورت گیرد و ساختمان‌هایی در نزدیکی شهرها احداث شود و همان مشکلات همیشگی را نصیب شهرها و مراکز استان‌ها کند.

عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی در خصوص گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها،‌گفت: متأسفانه سوء استفاده‌هایی از سوی برخی افراد سرمایه‌‌دار صورت می‌گیرد و در حاشیه شهرها با ارائه طرح به دولت و یا شهرداری اقدام به ساخت و ساز برای افراد ساکن در حاشیه شهرها کند.

وی افزود: سیستم سیاسی کشور باید این موضوع را اداره کند و مجوز ساخت و ساز را به این افراد در این مناطق ندهد و دولت باید با آگاهی کامل ساخت و ساز را به دورترین نقطه از شهرها ببرد و قبل از ساخت واحدهای مسکونی ابتدا امکانات را به این مناطق ببرد.

وی افزود: تحلیل بنده از ساخت و ساز در حاشیه شهرها در 20 سال گذشته حاصل یکسری بی‌تدبیری‌ از سوی دولت‌ها بوده است.

پورشیرازی تصریح کرد: متأسفانه ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی نیز یک اقدام غلط بود که گرفتاری‌های بخش مسکن را بیشتر کرد،چرا که این ادغام باعث شد تا این تفکر غلط در ساخت و ساز در کشور پیاده شود که قطعاً در آینده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

وی افزود: هیچ جای دنیا این دو وزارتخانه با هم ادغام نیستند چرا که وزارت راه یک وزارتخانه کلان‌نگرا و وزارت مسکن خردنگر است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار