مدیران خودروعصر اعتبار

۱۹۵ واحد مسکونی در مناطق آلوده مسجدسلیمان تا پایان امسال جابجا می شود

عصر ساختمان- سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۱۹۵ واحد مسکن برای ساکنان مناطق آلوده نفتی مسجدسلیمان در مراحل نهایی ساخت قرار دارد که باید تا پایان اسفند امسال تکمیل و جابجا شود.

۱۹۵ واحد مسکونی در مناطق آلوده مسجدسلیمان تا پایان امسال جابجا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، فرامند هاشمی زاده روز شنبه در نشست بررسی مشکلات و روند اجرایی طرح جا به جایی مناطق آلوده به نفت مسجدسلیمان، اظهار کرد:مشکلات شهرک یک هزار و 400 واحدی پیش بینی شده برای ساکنان مناطق آلوده و همچنین وضعیت مناطق آلوده به نفت مورد بررسی قرار گرفت که سال های متوالی این پروژه در دست اجرا بوده و اکنون 195 واحد آماده شده است اما به دلیل ناهماهنگی برخی دستگاه های خدماتی، در اجرای کارهای زیربنایی مشکلاتی به وجود آمده است.
وی با اشاره به مصوبات سفر اخیر استاندار خوزستان در سفر به مسجدسلیمان، افزود:برخی بخش های این طرح پیشرفت خوبی نداشته اما با مدیران دستگاه های هماهنگی شده که تعداد 195 واحد مسکونی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
هاشمی زاده خاطرنشان کرد:در تلاش هستیم تا مشکلات آب، تلفن، درمانگاه و مدرسه این شهرک حل شود تا مردم با خیال آسوده تر در این شهرک ساکن شوند و شاهد اسکان شهروندان ساکن مناطق آلوده مسجدسلیمان در این شهرک باشیم.
بر اساس این گزارش، در این نشست تکمیل مسجد و واحد فرهنگی در اولویت قرار گرفت و مقرر شد زیرساخت تلفن و ارتباطات و اشتراک آب منازل نیز طی دو ماه آینده تحویل داده شود و زیرساخت جاده و آسفالت شهرک نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده خواهد شد.
از تعداد یک هزار واحد، 310 واحد به اتمام رسیده که 265 واحد واگذار شده و باقی مانده هنوز بلاتکلیف است.
وی افزود:315 واحد نیز پیشرفت فیزیکی 86 درصد دارد که کار احداث سیستم فاضلاب این واحد ها به اتمام رسیده است.
بر اساس این گزارش، در پروژه جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان احداث پنج هزار و 400 واحد مسکونی پیش بینی شد که قرار بود این واحدها درمدت سه سال احداث شود اما به دلیل کمبود اعتبارات در سال های اخیر، ابتدا احداث یک هزار و 400 واحد با اعتباری بیش از یک هزار و 200میلیارد ریال از طریق شرکت ملی نفت تامین شد و تاکنون پس از گذشت شش سال از آغاز به کار این پروژه، 310 واحد تحویل داده شده، 195 واحد آماده تحویل، 315 واحد نیز بالای 80 درصد و 180 واحد نیز حدود 57 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو