مدیران خودروعصر اعتبار

تعاونی های مسکن از تهیه زمین با کاربری غیر مسکونی خودداری کنند

عصر ساختمان- مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تعاونی های مسکن بر اساس مفاد اساسنامه و مقررات قانونی باید از تهیه زمین (خرید یا صلح ، اجاره به شرط تملیک و سایر اشکال معاملات) با کاربری غیرمسکونی خودداری کنند.

تعاونی های مسکن از تهیه زمین با کاربری غیر مسکونی خودداری کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، قاسم رحیمی افزود: هرگونه توافق با مالکان زمین های زراعی و صدور قرار سهم مالک با مهر ، امضا و سربرگ تعاونی های مسکن تخلف و سوء استفاده از مقام و نام تعاونی تلقی می شود.
وی با بیان اینکه اینگونه اقدام از نظر این اداره کل فاقد ارزش برای انجام معاملات می باشد گفت: به شهروندان استان نیز توصیه می شود از هر گونه مشارکت و یا خرید زمین و قطعات فرضی خودداری کنند در غیر این صورت مسوولیت آن متوجه خریداران و فروشندگان قطعات خواهد بود و شکایت این گونه افراد نیز قابلیت رسیدگی در مجاری اداری را ندارد.
وی اضافه کرد: به مدیران تعاونی های مسکن و اعضای آن همچنین توصیه می شود که از معامله زمین یا واحدهای مسکونی دارای معارض یا موانع انتقال نیز خودداری کرده و از عضویت اشخاص فاقد شرایط عمومی و اختصاصی اساسنامه نیز ممانعت کنند زیرا که در صورت اطلاع به صورت یک طرفه رابطه عضویت آنها لغو می شود.
رحیمی با اشاره به اینکه الزام مندرج در اساسنامه شرکت ها لغو عضویت به صورت یک طرفه است، تشریح کرد: عضویت اعضا با تحویل زمین یا واحد مسکونی مطابق قرارداد منعقده از تعاونی لغو می شود و تعاونی باید با افراد مذکور تسویه حساب کند و در صورت لزوم قرارداد جدیدی متضمن تعهدات طرفین از جمله تعهد تعاونی مبنی بر انتقال سند و میزان سهم عضو از تمام اموال و دارایی های تعاونی ، نحوه و زمان پرداخت به عضو و سایر موارد با فرد لغو عضویت شده منعقد کند.
وی مدت فعالیت تعاونی های مسکن را پنج سال ذکر و بیان کرد: تمدید فعالیت فقط با ارائه دلایل و مستندات با مجوز اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشد و در صورت نداشتن طرح و یا پایا ماموریت باید منحل شوند.
شرکت های تعاونی مسکن به منظور تحقق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قوانین و مقررات بخش تعاونی با هدف تامین مسکن برای اعضا تشکیل می شوند و موضوع و حدود فعالیت اینگونه شرکت ها تهیه زمین مسکونی ، ساختمان و آپارتمان های مسکونی و واگذاری واحدهای مسکونی نقد یا به اقساط به اعضا ، ایجاد تاسیسات عمومی مورد استفاده مشترک اعضا و همچنین خرید واحدهای مسکونی نیمه تمام و یا تکمیل شده و واگذاری به اعضا است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار