مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن :

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب پذیر در روستاهای کشور وجود دارد

عصر ساختمان- معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب پذیر در روستاهای کشور وجود دارد، گفت : همه واحدهای مسکن روستایی کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه یعنی تا سال ۱۴۰۵، نوسازی و بهسازی می شوند.

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب پذیر در روستاهای کشور وجود دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عزیز الله مهدیان روز یکشنبه در حاشیه دیدار با استاندار سمنان از بازسازی و بهسازی 200 هزار واحد روستایی آسیب پذیر تا پایان امسال خبر داد و افزود : اکنون تسهیلات این بخش به هفت بانک عامل برای پرداخت آن ابلاغ که سه بانک مسکن، صادرات و رفاه توزیع استانی خود را انجام و بقیه در حال انجام است و بنا بر گزارش های رسیده، تسهیلات در همه استان ها در حال پرداخت است.
وی با بیان این که تاکنون بیش از سه هزار نفر تسهیلات مربوط به این بخش را دریافت کردند، اظهار داشت : تا پایان سال 95 بقیه واحدها نیز از این تسهیلات برخوردار و می توانند نسبت به نوسازی و بازسازی واحدهای خود اقدام کنند.
وی با بیان این که سقف تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بین 18 میلیون تا 20 میلیون تومان با نرخ سود پنج درصداست، تصریح کرد : به همین منظور به واحدهایی که تخریب و بازسازی می شود 20 میلیون تومان و به واحدهایی هم که روز زمین احداث شود 18 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این که طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی از سال 84 در برنامه این بنیاد قرار گرفته است، افزود : تاکنون بیش از 2 میلیون واحد مسکونی در روستاها نوسازی و مقاوم سازی شده است.
مهدیان تاکید کرد : خوشبختانه دولت یازدهم اعتبارات لازم و خوبی را برای بازسازی واحدهای مسکونی حادثه دیده اختصاص داده و برای رفاه حال مردم به سرعت بخشی آن نیز تأکید دارد.
وی اضافه کرد : رونق اشتغال، عمران روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان از مهم ترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی، بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی است.
 تاکنون در استان سمنان 16 هزار واحد روستایی بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی 9 هزار واحد دیگر در برنامه است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین سال 1358 به فرمان حضرت امام (ره)، به منظور تأمین مسکن محرومان و نیز متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و مناطق جنگی تشکیل شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار