مدیران خودروعصر اعتبار

کارگاه آموزشی مدیریت بحران در محلات برگزار شد

عصر ساختمان- کارگاه آموزشی مدیریت بحران با حضور بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای محلات روز یکشنبه در این شهرستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی مدیریت بحران در محلات برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، کارشناس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در این کارگاه آموزشی گفت: بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان و خشکسالی عاملی جدی در بروز خسارات ر مالی و جانی است و تقویت دایره پیشگیری در این حوزه اهمت زیادی دارد.
سید مسعود حسینی افزود: مدیریت توانمند و اعمال روش های صحیح و مناسب برای کنترل وضعیت در شرایط بحران مهمترین موضوع در مهار و کاهش خسارات است.
وی اظهارکرد: مدیریت بحران به معنای سوق دادن هدفمند جریان امور به روال قابل کنترل در شرایط بحران است و دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها باید در هنگام بروز بلاهای طبیعی و هر حادثه غیرمترغبه از هماهنگی بین بخشی نهایت بهره را ببرند.
حسینی اظهار کرد: سیاست دولت برای کاهش بلاهای طبیعی در روستاها، مقاوم سازی واحدهای مسکونی است تا در برابر زلزله مستحکم باشند.
وی ادامه داد: طرح ویژه مسکن روستایی و بهسازی آن ها با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی از سال 84 آغاز شد.
وی اظهار کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی اولویتی مهم است که به ایجاد حس تعلق به مکان، حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیما و چشم انداز روستا، مقاوم سازی مسکن و در نتیجه به بهسازی زندگی روستایی می انجامد.
کارشناس بنیاد مسکن استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده از مناطق مسکونی کشور روی کمربند زلزله قرار دارد، استحکام بخشی سازه های روستایی امری حیاتی است.
حسینی ادامه داد: گسل های مانند چغار، عزالدین، خشک رود، کوشک نصرت، البرز، بیدهند، کهک، موجان، راهجرد، نیزار، شمال محلات، جنوب محلات، گسل های خمین، گلپایگان، شمال فرنق، امان آباد، انجیرک، چشمه پلنگ در پهنه استان و اطراف آن گسترش دارد.
وی بیان کرد: هر کدام از این گسل ها اهمیت خاصی برخوردارند اما، گسل های مهم استان شامل کوشک نصرت، تفرش، ایندس، تبرته، تلخاب و چشمه پلنگ است.
حسینی گفت: استان مرکزی در مقایسه با مناطق همجوار آن از میزان لرزه خیزی کمتری برخوردار است اما، می طلبد اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت ناشی از بلاهای طبیعی انجام شود.
این کارشناس بنیاد مسکن افزود: آمار واحدهای مقاوم سازی شده روستایی درشهرستان محلات 29 درصد است.
وی بیان کرد: اقشار تحت پوشش نهاد های حمایتی به کمیته امداد و بهزیستی و سایر روستائیان نیز به بنیاد مسکن برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی مراجعه کنند.
کارشناس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: با ارتقاء آگاهی و دانش عموم مردم شهرستان، قدرت پاسخگویی به حوادث طبیعی نیز بالا می رود و از آثار مخرب بلایای طبیعی کاسته می شود.
فرماندار محلات نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی، پرداختن به مدیریت بحران را حرکتی مهم در راستای تمرین تعامل بین مدیران دستگاه های اداری و بخشداران، دهیاران و اعضای شورای روستایی برای مهار بحران های احتمالی عنوان کرد.
علی زینی وند اظهار کرد: استفاده از توان دهیاری ها و ظرفیت های محلی برای کنترل رویدادهای طبیعی و کاهش آثار ناشی از وقوع این حوادث در روستاها مهمترین هدف برگزاری این دوره آموزشی است.
13 درصد از 55 هزار نفر جمعیت شهرستان محلات ساکن مناطق روستایی هستند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو