مدیران خودروعصر اعتبار

با چیدمان زمستانی خانه را زیباتر کنید

عصر ساختمان- با شروع فصل سرما ‎همه ما می‌توانیم با تغییراتی کوچک، نه تنها به محیط آرامش بدهیم بلکه زیبایی خانه را هم در این فصل دوچندان کنیم.‎

با چیدمان زمستانی خانه را زیباتر کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایران آنلاین، شومینه یکی از این وسیله‌هاست که بجز گرم کردن، آرامش و زیبایی خانه را نیز بیشتر خواهد کرد. اگر در خانه شومینه دارید می‌توانید تغییری کوچک در جای مبلمان ایجاد کنید، به طوری که مبل‌ها در مقابل شومینه قرار بگیرند. با این کار، فضایی گرم تر در محیط نشستن افراد خانواده ایجاد می‌شود و همچنین محل مناسبی برای جمع شدن در شب‌های زمستانی مهیا کرده اید، اما اگر به هر دلیلی این کار امکان پذیر نیست بهتر است حداقل یک کاناپه را سمت مقابل شومینه انتقال دهید تا در این روزهای سرد از گرمای شومینه بیشترین استفاده را ببرید. ‎این مکان می‌تواند یک فضای مناسب برای مطالعه، بافتن بافتنی و... باشد. البته اگر شومینه ندارید، باز هم می‌توانید با انتقال مبلمان به کنار سیستم گرمایشی، یک فضای گرم برای اهل خانه تدارک ببینید.‎کف سالن و اتاق‌ها یکی از قسمت‌های مهم خانه در فصل زمستان است. یادتان باشد کفپوش‌هایی مثل سنگ یا سرامیک خانه را حسابی سرد می‌کند، به طوری که راه رفتن بدون دمپایی هم سخت می‌شود. پس بهتر است این قسمت‌ها را با فرش، قالیچه یا گلیم بپوشانید. شاید عده ای با این تصور که استفاده از فرش یا قالیچه زیبایی دکوراسیون خانه آنها را به هم می‌زند از استفاده آنها صرف نظر کنند، اما انداختن قالیچه‌ها یا گلیم‌هایی با رنگ‌های شاد و گرم در این فصل الهام‌بخش گرما بوده و خانه شما را زیباتر و گرم‌تر خواهد کرد. ‎پرده‌ها از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قسمت‌هایی هستند که در دکوراسیون زمستانی باید به آنها توجه شود. پرده‌های توری و نازک را عوض و به جای آنها پرده‌هایی با پارچه ضخیم و رنگ مناسب نصب کنید. با این کار هم گرمای خانه هدر نمی‌رود، هم خانه زیباتر می‌شود. اگر این کار برایتان مقدور نیست، می‌توانید از یک پارچه ساده اما ضخیم کمک بگیرید و آن را پشت پرده تابستانی نصب کنید. ‎استفاده از رنگ‌های گرم در این فصل یکی از موارد مهم در دکوراسیون زمستانی محسوب می‌شود. شما می‌توانید خانه خود را با وسایلی که به رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و...) هستند، تزئین کنید. ‎همه ما می‌توانیم با صرف اندکی وقت و انتخاب گلدان‌هایی که با سرمای زمستان سازگار هستند، بهار را به خانه خود بیاوریم. استفاده از گل‌های رنگارنگ در فصل زمستان قطعاً به محیط خانه زیبایی و طراوت خاصی می‌دهد و کمک بزرگی به دکوراسیون زمستانی شما می‌کند.همچنین استفاده از میوه‌های درخت کاج  نیز می‌تواند در ایجاد حس زمستانی خانه بسیار مؤثر باشد. کامواهای رنگارنگ در یک سبد چوبی هم یکی دیگر از تزئینات مناسب فصل زمستان است.
‎یکی از مشکلات رایج این فصل، خشک شدن بیش از حد هوا در خانه‌هاست که البته راه حل ساده‌ای هم دارد. شما می‌توانید به کمک یک دستگاه بخور، رطوبت لازم را فراهم کنید. ‎بعضی از این دستگاه‌ها محفظه‌ای هم برای ریختن اسانس‌های مختلف مانند اکالیپتوس دارند که با این کار فضای خانه شما بوی بسیار خوبی خواهد گرفت. این راه حل علاوه بر تأمین رطوبت، به مطبوع‌تر شدن فضای خانه و جلوه بیشتر دکوراسیون زمستانی شما کمک می‌کند. در  فصل‌های سرد بیشتر از رنگ‌های نارنجی، کرم، قهوه‌ای یا ترکیبی از نارنجی، زرد و قهوه‌ای استفاده کنید. ‎یکی دیگر از تغییراتی که در فصل زمستان به گرم شدن فضای خانه کمک می‌کند، استفاده از نورشمع یا نورهای زرد رنگ در خانه است. این نورها موجب تداعی شدن نور گرم خورشید در روزهای زمستانی می‌شوند.  استفاده از شمع در بخش‌های مختلف خانه مثل روی کانتر  آشپزخانه، میز ناهار خوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن می‌تواند تأثیر زیادی در ایجاد فضایی گرم و صمیمانه در روزهای زمستانی داشته باشد. علاوه بر این استفاده از عطرهای گیاهی با طبع گرم نیز در روزهای زمستانی توصیه می‌شود. بهترین این عطرها استفاده از بوی گرم دارچین و قهوه در فضای خانه است. کافی است کمی از عطر یا اسانس این 2 گیاه خوشبو را در بخشی از خانه خود بگذارید تا فضای خانه را آغشته کند. استفاده از کوسن‌ها و پتوهای بافتنی روی مبل‌ها و تختخواب‌ها نیز می‌تواند در فصل سرما  بسیار جذاب و گرم باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار