مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰درصد واحدهای روستایی خرمدره مقاوم سازی شده است

عصر ساختمان- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خرمدره گفت: با برنامه ریزی و فعالیت های انجام شده ۷۰درصد واحدهای روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده و بی توجهی روستاییان به مقاوم سازی ۳۰ درصد باقی مانده این واحدها مشکلاتی را در این بخش ایجاد کرده است.

۷۰درصد واحدهای روستایی خرمدره مقاوم سازی شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مهدی آهنکار روز سه شنبه افزود: هم اکنون سه هزار و 225 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 600 واحد با معرفی به بانک های عامل تسهیلات دریافت کرده و مقاوم سازی شده اند.
وی اظهار کرد: بر این اساس 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان خرمدره در بازه زمانی 84 تا کنون با تسهیلات مقاوم سازی شده اند و علاوه بر آن 10 درصد دیگر نیز خود متقاضیان نسبت به این امر اقدام کردند که در مجموع می توان گفت، 70 درصد واحدها از استحکام لازم برخوردار هستند.
آهنکار، راه دسترسی روستاها به شهر، فرهنگ غالب در روستاها و بی رغبتی روستاییان را از علل مقاوم سازی نشدن 30 درصد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان ذکر کرد.
وی با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت: میزان تسهیلات پرداختی تا یک ماه گذشته 150 میلیون ریال بود که با توجه به اعتبارات سال جاری این رقم به 180 میلیون ریال افزایش یافته است که متقاضیان با دریافت این مبلغ می توانند به منازل خود را مقاوم سازی کنند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خرمدره ادامه داد: برخی بانک های عامل تعامل بسیار خوبی در پرداخت تسهیلات دارند و برخی دیگر نیز تعلل می کنند.
وی، فرآیند مدت پرداخت تسهیلات از زمان درخواست، جمع آوری مدارک، تشکیل پرونده و ارسال به بانک عامل را به طور میانگین 2 ماه عنوان کرد.
آهنکار خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خرمدره با همکاری کارشناسان مربوطه نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نظارت می کند که همکاری روستاییان در پیشبرد برنامه های این حوزه نقش تاثیر گذاری دارد.
به گفته این مسئول، هم اکنون در 16 روستای شهرستان خرمدره 12 هزار و 300 نفر زندگی می کنند.
شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار