مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

پروژه مسکن مهر استان اصفهان تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ۱۶۱ هزار واحد مسکن مهر شهری و ۵۶ هزار واحد روستایی، ۱۲ هزار واحد آن باقیمانده که در تلاشیم تا پایان امسال این واحدها تکمیل و تعیین تکلیف شود.

پروژه مسکن مهر استان اصفهان تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت‌الله غلامی اظهار داشت: علیرغم فشارهای اقتصادی حاکم در کشور خوشبختانه سال 95 پروژه‌های عمرانی این اداره کل پیشرفت مطلوبی داشته است.

وی گفت: از 300 میلیارد تومان اعتبارات استانی و ملی مصوب به این اداره کل، تنها 120 میلیارد تومان  تخصیص یافته که این مبلغ در استان اصفهان برای انجام پروژه‌های عمرانی بسیار ناچیز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مشارکت بخش خصوصی را در انجام پروژه‌های عمرانی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: واگذاری پروژه‌های کلان استان به بخش خصوصی و مشارکت با دستگاه‌های مربوطه این اداره کل را به جایگاهی رسانده که بتواند فراتر از اعتبارات استانی و ملی قدم بردارد.

وی افزود: از جمله پروژه‌های کلان راهسازی در استان اصفهان کنارگذر شرق و غرب اصفهان است که در این راستا قطعه1و2 آزادراه شرق اصفهان بعد از 8 سال توقف و با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و با اعتبار 320 میلیارد تومان در حال ساخت است و 14 کیلومتر آزاد راه غرب اصفهان نیز با اعتبار 140 میلیارد تومان از جمله پروژه‌هایی است که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و 14.5 کیلومتر ادامه مسیر آن نیز شروع شده است.

غلامی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت تبدیل بزرگراه به آزاد راه در استان اصفهان اظهار داشت: محور بزرگراهی اصفهان – دلیجان، اصفهان- ایزدخواست – شیراز و محور بادرود – اردستان – نایین با مشارکت بخش خصوصی و با مجموع اعتبارات 2000 میلیارد تومان به آزاد راه تبدیل می‌شوند.

وی درباره پروژه‌های مسکن مهر استان بیان کرد: از 161 هزار واحد مسکن مهر شهری و 56 هزار واحد روستایی، 12 هزار واحد آن باقیمانده که در تلاشیم تا پایان سال جاری این واحدها تکمیل و تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این راستا بیش از 40 سایت مسکن مهر جهت انجام اقدامات آماده سازی تحویل شهرداری‌ها شده که به همین منظور حدود 7 میلیارد تومان هزینه و به ارزش 12 میلیارد تومان زمین به شهرداری‌ها تحویل شده است.

وی گفت: در حوزه شهرسازی و معماری نیز از 107 شهر استان تاکنون طرح جامع 90 شهر ابلاغ شده و طرح‌های تفصیلی آنها نیز در حال تهیه است و مابقی طرح‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری و یا در شورای برنامه ریزی استان در حال پیگیری هستند.

غلامی خطاب به روسای راه وشهرسازی شهرستان‌ها گفت: انتزاع راهداری از بدنه راه و شهرسازی باعث شده تا بتوانیم برنامه ریزی و سیاست‌گذاری بیشتری در حوزه راه وشهرسازی داشته باشیم و شهرستان‌ها در این راستا می‌توانند تمرکز بیشتری بر روی فعالیت‌های راه و شهرسازی داشته باشند، بناست با تفویض اختیارات داده شده به شهرستان‌ها بسیاری از فعالیت‌های ستادی به شهرستان‌ها تفویض شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو