مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد خبر داد:

مقاوم‎سازی ۸۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی بروجرد

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: ۸۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان تبدیل به احسن و در برابر زمین لرزه مقاوم‎سازی شده‎اند.

مقاوم‎سازی ۸۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی بروجرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، سید حسین ریاضتی امروز اظهار کرد: از مجموع قریب به 21 هزار واحد مسکونی روستایی این شهرستان 17 هزار و 500 واحد با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستادهای معین تشکیل شده پس از وقوع زمین لرزه سال 85 تبدیل به احسن و در برابر زمین لرزه مقاوم‎سازی شده‎اند.

وی با اشاره به مقاوم‎سازی 84 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان بروجرد در برابر زمین لرزه عنوان کرد: این شهرستان با توجه به میانگین کشوری 45 درصدی بازسازی و مقاوم‎سازی واحدهای مسکونی روستایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی واحدهای مسکونی روستایی شهرستان بروجرد که با هزینه شخصی افراد ساخته شده‎اند از ایمنی 100 درصدی برخوردار نیستند اما در زمره واحدهای فرسوده و خشتی و گلی نیز قرار نمی‎گیرند. 

ریاضتی تصریح کرد: تعداد محدودی از واحدهای خشتی و گلی در برخی روستاهای دور دست شهرستان بروجرد نظیر تپه ملا و روستاهای محور اراک وجود دارند که صاحبان این واحدهای مسکونی می‎تواند با مراجعه به بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد آمادگی ثبت نام متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی به بانک‎ها را دارد و تا کنون نیز بخش اعظمی از متقاضیان معرفی شده به بانک‎ها موفق به دریافت تسهیلات 18 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصد شده‎اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد با اشاره به اینکه مدت زمان باز پرداخت تسهیلات مسکن روستایی 15 ساله است، ادامه داد: یکی از مشکلات متقاضیان این تسهیلات عدم موفقیت در معرفی دو ضامن به بانک‎ها است به همین منظور مکاتباتی با نمایندگان مجلس و فرمانداری برای رایزنی با بانک‎ها و پذیرش ضمانت‎های زنجیره‎ای انجام شده است.

ریاضتی بیان کرد: عدم پرداخت اقساط تسهیلات مسکن روستایی از سوی برخی افراد مشکلاتی را در پرداخت تسهیلات ایجاد کرده است، دریافت کنندگان این تسهیلات باید با پرداخت اقساط تعیین شده راه را برای ارائه تسهیلات به متقاضیان جدید هموار کنند.

وی اظهار کرد: گاه تسهیلات 20 میلیون تومانی نیز به منظور اعطاء به متقاضیان ساخت مسکن روستایی ابلاغ می‎شود که بین 30 تا 40 درصد از تسهیلات مسکن روستایی را به خود اختصاص می‎دهند.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا بخشودگی تسهیلات اعطاء شده به شهروندان بروجردی پس از زمین لرزه سال 85  صحت دارد عنوان کرد: این خبر فاقد مرجع و منبع موثق است و امکان شایعه پراکنی آن از سوی افراد ذینفع وجود دارد.

ریاضتی بر ضرورت مراجعه در یافت‎کنندگان تسهیلات به بانک‎ها و پرداخت اقساط تاکید و تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت اقساط تسهیلات تنها افراد وام گیرنده متضرر می‎شوند چرا که در کنار افزایش جریمه دیرکرد، اسامی آنها در لیست سیاه بانک‎ها قرار می‎گیرد و در صورت نیاز به تسهیلات جدید امکان ارائه تسهیلات از سوی بانکها به آنها وجود ندارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار