مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتمام ساخت بزرگ‌ترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث بزرگترین پل راه‌آهن کشور به طول ۱۴۳۰ متر واقع در راه‌آهن قزوین- رشت خبر داد و گفت: این پروژه که از سوی مهندسان داخلی طراحی و اجرا شده تا پایان دی ماه به پایان می‌رسد.

اتمام ساخت بزرگ‌ترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز خیراله خادمی در بازدید از آزادراه قزوین-رشت ضمن اعلام این خبر افزود: 86 کیلومتر با خطوط ایستگاهی این مسیر ریلگذاری شده است و 60 کیلومتر دیگر آن آماده ریلگذاری است.

وی توسعه راه‌آهن در کشور را یکی از چهار اولویت مورد توجه در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: این پروژه یکی از طرح‌های تعریف شده در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و نقدینگی مورد نیاز آن از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است.

خادمی با تاکید بر بازتعریف مجدد برنامه‌های عملیاتی پروژه‌ها اعلام کرد: شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمام امکانات لازم به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه را فراهم کرده است و با همت و پشتکار پیمانکار و مشاوران و در صورت تامین منابع این خط‌آهن در شش ماهه نخست سال 1396 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در همین خصوص افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط و تامین منابع به بهره‌برداری رسیدن پروژه مرهون همکاری و پشتکار پیمانکار و مشاور است و در همین راستا مقرر شد تا مشاور برنامه کاری پروژه را به زودی اعلام کند.

وی حمل و نقل ریلی را حافظ محیط زیست  و کاهش دهنده آلودگی دانست و افزود: دغدغه امروز در توسعه حمل و  نقل در دنیا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و با مهندسی مجدد و بازتعریف برنامه‌های عملیاتی توسعه حمل و نقل ریلی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از اتمام عملیات اجرایی بزرگترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: ‌پل منجیل بر روی رودخانه منجیل به طول 1430 متر است که طراحی و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.

خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و عنوان کرد: خط‌آهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می‌شود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار