مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره بهای عجیب و غریب واحدهای تجاری تهران

عصر ساختمان- بر اساس نتایج مصاحبه با ۴۰ کسب و کار خرد در پایتخت که از سوی مرکز مطالعات اقتصادی مجلس شورای اسلامی انجام شده،‌مشخص شد ۶۰ درصد مصاحبه شوندگان بالا بودن میزان اجاره ها، ۵۰ درصد رکود بازار و ۳۸ درصد نیز ناعادلانه بودن مالیات ها را به عنوان موانع مهم رشد و توسعه کسب و کار خود اعلام کرده اند .

اجاره بهای عجیب و غریب واحدهای تجاری تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان ، بررسی های میدانی نشان می دهد که نرخ اجاره بها به ویژه برای املاک تجاری و مغازه ها بسیار بالا بوده و تقریبا با کل درآمد واحدهای صنفی برابری می کند.

نگاهی به نرخ رهن و اجاره مغازه در مناطق و محلات مختلف نشان می دهد که کسبه و فعالان اقتصادی خرد مجبورند ماهانه حداقل چند میلیون تومان بابت اجاره بها بپردازند در حالی که با رکود عمیق فعلی که کل بازار کسب و کار را درگیر کرده، کسبه مجبورند هر سال مالیات های گزافی را بپردازند که با درآمد و سود واقعی آنها مطابقت ندارد.

نگاهی به فایل های موارد گذاشته شده برای رهن واجاره نشان می دهد که اگر خواستار مغازه هایی با متراژ بالا درشمال و غرب تهران هستید حداقل باید ماهانه 30 تا 40 میلیون تومان بابت اجاره بها در نظر بگیرید به طوری که برای اجاره یک مغازه 230 متری در شهرک غرب؛‌مالک مبلغ یک میلیارد تومان بابت رهن و ماهانه 45میلیون تومان طلب کدره است.

به گفته مالک این ملک تجاری در شهرک غرب نوساز واقع شده و دارای 6 متر ارتفاع ٦ متر بالکن مناسب بانکها و برندهاست!

همچنین یک مغازه 30 متری در محله سید خندان نرسیده به پل صیاد شیرازی وجود دارد که مالک 50 میلیون تومان مبلغ رهن و ماهانه 6میلیون تومان اجاره تعیین کرده است.

یک مغازه 26 متری در ونک و مرکز خرید آسمان با مبلغ 30 میلیون تومان پیش و ماهانه 6 میلیون تومان برای رهن و اجاره گذاشته شده است.

بررسی های افکارنیوز نشان می دهد یک مغازه 33 متری در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد با مبلغ 100میلیون تومان و ماهانه 28میلیون تومان رهن و اجاره داده می شود.

همچنین مالک یک مغازه 180 متری در ابتدای خیابان نیاوران نیز 500میلیون تومان رهن و ماهانه 50میلیون تومان را برای اجاره دادن ملک خود تعیین کرده است.

یک مغازه 25 متری نیز در کاشانک با مبلغ 100 میلیون تومان رهن و ماهانه 10میلیون تومان برای رهن و اجاره گذاشته شده است

برای یک مغازه 18 متری در دربند، ضلع غربی میدان سربند نیز مبلغ 20 میلیون تومان بابت رهن و ماهانه 9میلیون تومان برای اجاره تعیین شده است.

همچنین برای یک مغازه 60 متری در مجتمع میلاد نور شهرک غرب ؛‌مبلغ 200میلیون تومان رهن وماهانه 13میلیون تومان تعیین شده است.

در ادامه بررسی های افکارنیوز از وضعیت نرخ رهن و اجاره مغازه ها به موارد جالبی برخوردیم به طوری که برای یک مغازه 106 متری در خیابان ستارخان، خیابان توحید، مالک مبلغ 150میلیون بابت رهن و ماهانه 25میلیون تعیین کرده بود و همچنین برای یک مغازه 31 متری در مجتمع شهر در میرداماد؛ 100میلیون تومان رهن و ماهانه 15میلیون تومان اجاره درخواست شده بود.

همچنین یک مغازه 200 متری در ونک خیابان خدامی نیز 500میلیون تومان رهن و ماهانه 60میلیون تومان طلب شده بود و جالب اینکه در این محدوده برای یک مغازه 140 متری و 100 متری نیز همین مبلغ رهن و اجاره تعیین شده بود و 60 مترو 100 متر  تفاوت متراژ تفاوتی در تعیین قیمت ایجاد نکرده بود.

مالک یک مغازه 270 متری در نیاوران مرکز خرید البرز نیز مبلغ 500 میلیون تومان رهن و ماهانه 50میلیون تومان را تعیین کرده بود.

در پاسداران نیز برای یک مغازه 45 متری مبلغ 300میلیون تومان بابت رهن و ماهانه 6میلیون تومان طلب شده بود.

همچنین برای یک مغازه 65 متری در تجریش نرسیده به میدان قدس نیز مبلغ 100میلیون تومان بابت رهن و ماهانه 25میلیون تومان طلب شده بود.

بررسی این قیمت ها نشان از رشد نامتعارف نرخ رهن و اجاره واحدهای تجاری در پایتخت دارد و جای تعجب ندارد که فعالان اقتصادی خرد و کسبه از هزینه بالای اجاره بها گلایه داشته باشند زیرا یا مجبورند بیشتر درآمد خود را صرف پرداخت این مبالغ کرده و یا از دایره انصاف خارج شده و با تعیین سودهای نامتعارف و گرفتن مبالغ گزاف از مشتریان مخارج و هزینه های خود را تامین کنند که در نهایت این مساله به ضرر مردم است که از مشکلات اقتصادی و نداشتن درآمد کافی رنج می برند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار