مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی فارس تا پایان دولت به افتتاح می‌رسد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان فارس ۴ پروژه ریلی، دو پروژه آزادراهی و ۱۸ طرح راهی در حال ساخت است، گفت: ۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی استان فارس تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی فارس تا پایان دولت به افتتاح می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن بازدید از پروژه های عمرانی استان فارس گفت: ردیف های اعتباری لایحه بودجه برای پروژه های عمرانی استان فارس در شقوق مختلف ریلی، آزادراهی و بزرگراهی برای ساخت بالغ بر 4 هزار و 800 کیلومتر بودجه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار و 600 کیلومتر راه اهن در قالب 4 محور ریلی در حال ساخت و مطالعه برای اجرا در این استان وجود دارد، گفت:ساخت  600 کیلومتر در قالب دو محور آزادراهی در این استان پیش بینی شده است و حدود 18 طرح بزرگراهی به طول 2 هزار 600 کیلومتر در استان فارس برنامه اجرایی در دست ساخت و مطالعه داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: از 4 محور ریلی  عملیات اجرایی دو محور شروع شده و پیشرفت فیزیکی این محورها به طول حدود 300 کیلیومتر در حال حاضر 48 درصد است.

خادمی گفت: محور ریلی گلگهر به سمت شیراز و راه آهن یزد به سمت استان فارس در حال اجرا است. همچنین دو محور شامل اتصال راه آهن شیراز به بوشهر و احداث آزاد راه شیراز- جهرم به سمت بندرعباس هم از جمله محورهای ریلی این استان هستند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی راه اهن شیراز به بوشهر شروع شده است، اظهار داشت: مطالعات پروژه راه آهن شیراز به سمت بندر عباس هم آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه آزادراهی در استان فارس، گفت:  در بخش آزادراهی دو محور آزادراهی شیراز- اصفهان به طول 370 کیلومتر و شیراز – بوشهر به طول 320 کیلومتر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای آزادراه اصفهان به شیراز در طول 225 کیلومتر در حال انجام است و تا کنون 49 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خادمی با بیان اینکه آزادراه اصفهان- شیراز یکی از آزادراه های فعال کشور است ، ادامه داد:  در سال 95 این پروژه پیشرفت فیزیکی  25 درصدی داشت. از مزیت های این  آزادراه این است که  130 کیلومتر مسیر بین اصفهان تا شیراز را  کوتاه می کند و تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد به در مسیر استان های جنوبی کشورمان دارد.

این مقام مسئول گفت: در آزادراه اصفهان- شیراز حدود 2 هزار و 400  مشغول به کار هستند و  970 دستگاه ماشین آلات در این مسیر کار می‌کنند و این آزادراه یکی از 6 آزادراه بزرگ و فعال کشورمان است.

وی با بیان اینکه امروز علمیات اجرای آخرین قطعه آزادراه  شیراز به اصفهان به طول 14 کیلومتر شروع شد، گفت: امیدوارم این قطعه تا پایان سال 97 به اتمام برسد.

خادمی با بیان اینکه 225 کیلومتر از آزادراه اصفهان – شیراز تا پایان سال 97 به اتمام می رسد، گفت:100 کیلومتر از 18 طرح راهی در تا پایان دولت یازدهم به افتتاح می رسد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو