مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش وام هم بی‌مهری مسکن مهر را جبران نکرد

عصر ساختمان- در هفته‌های اخیر سناریوی جدید مسکن مهر با افزایش وام از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان، داد بسیاری از متقاضیان ناراضی را درآورد و در واقعیت امر این افزایش وام نمی‌تواند مشکل خانه‌دار شدن مردم ر رفع کند و تنها بدهی آن را به دولت افزایش داد.

افزایش وام هم بی‌مهری مسکن مهر را جبران نکرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، در حالی که در روزهای گذشته با تصویب شورای پول و اعتبار میزان وام مربوط به مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان افزایش یافت که این امر نه تنها موجب رضایت متقاضیان مسکن مهر نشد بلکه نارضایتی صاحبان این واحدها را بیشتر کرد.

با این وجود محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان گفت: این افزایش وام مسکن در جهت را رفاه بیشتر متقاضیان مسکن مهر صورت گرفته است.

این افزایش وام مکسن مهر در ظاهر باید موجب رضایت و خوشنودی صاحبان واحدهای مسکن مهر شود ولی در واقعیت جز نارضایتی بیشتر سود دیگری برای مردم نداشت.

در این بین یکی از متقاضیان مسکن مهر درباره این افزایش وام مربوط به واحدها گفت: ما نیازی به افزایش وام مسکن نداریم، زمانی که هنوز اصل پول ما در سه تا چهار سال اخیر موجب اتمام واحدها نشده، پس افزایش وام مکسن مهر هم نمی‌تواند به اتمام این واحدها کمکی بکند و جز اینکه بدهی متقاضیان را به دولت افزایش می‌دهد سود دیگری نخواهد داشت و این در حالی است که اگر دولت هزنیه های اجاره و سود اصل پول دریافتی در این چند سال رو محاسبه کند مبلغی نیز به متقاضیان بدهکار می‌شود.

در این بین مرد میانسالی با ابراز نارضایتی از افزایش وام مسکن مهر گفت: ما از اقشار کم‌درآمد جامعه هستیم و توانایی بازپرداخت وام این واحدها نداریم و اینکه نباید هزینه اتمام تاسیسات زیر بنایی رو بنایی را از مردم دریافت کنند و این وظیفه بر عهده پیمانکار است و این افزایش وام برای هزینه های خارجی واقعا منصفانه نیست.

در این بین یکی از متقاضیان افزایش وام مسکن رو تنها بدهی روی بدهی گذاشتن متقاضیان دانست و گفت: دولت به جای اتمام پروژه مسکن مهر بعداز 4 سال خبر از افزایش وام مسکن مهر می‌‌دهند که این امر نیز  به دردسرهای متقاضیان اضافه می‌کند.

در این رابطه محسن عدالت‌خواه کارشناس بازار مسکن در گفت وگو با میزان بیان کرد: افزایش وام واحدهای مسکن مهر نه تنها به نفع متقاضیان نخواهد بود بلکه نارضایتی آن را بیش از بیش خواهد کرد زیرا این امر موجب افزایش بدهی مردم به دولت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود گذشت 4 سال از زمان شروع پروژه این واحدها هنوز نیمه تمام باقی مانده و بسیاری از متقاضیان به امید خانه‌دار شدن سرمایه خود را وارد این پروژه کردند و در نهایت هنوز نتیجه ای از آن حاصل نشده و مشخص نیست چه زمانی به اتمام برسد، این در حالی است که اگر مردم سرمایه خود را در بانک قرار داده بودند چندین برابر سود دریافت می‌کردند و به هیچ یک از این دردسرها نمی‌افتادند ولی در حال حاضر باید در انتظار زمان نا مشخص اتمام این واحدها به امید خانه دار شدن باشند.

براساس گزارش میزان، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بهتر باشد مسئولین به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر راه‌حل اساسی برای اتمام پروژه مسکن مهر باشند زیرا با افزایش وام و به دردسر انداختن بیشتر متقاضیان نه تنها این واحدها به اتمام نخواهد رسید بلکه نارضایتی و بدهی مردم برای خانه دار شدن بیشتر خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو