مدیران خودروعصر اعتبار

کاروانسراها و رباط های جاده ابریشم سال آینده سرشماری می‌شود

عصر ساختمان- کاروانسراها و رباط های بخشی از جاده ابریشم که دراستان خراسان شمالی قرار گرفته است در سال ۱۳۹۶ احیاء و احصاء می‌شوند.

کاروانسراها و رباط های جاده ابریشم سال آینده سرشماری می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آدینه محمد سویدانلویی،مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی از احیاء و احصاء کاروانسراها و رباط های جاده ابریشم در سال 96 خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون بخشی از کاروانسراها و رباط های بخشی از جاده ابریشم که در استان خراسان شمالی قرار گرفته است تا حدودی احیاء و احصاء شده‌اند و بخش دیگری از آنها هنوز زیر خاک هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقایسه اعتبارات تخصیص یافته سال 1396 به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی با سال گذشته پرداخت و گفت: در حالی که در سال 1395 فقط 3 میلیارد تومان اعتبار به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی  اختصاص یافته بود امسال بالغ بر 20 میلیارد تومان اعتبار به این اداره اختصاص یافته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی افزود: مقام معظم رهبری طی سفری که در سال 1391 به خراسان شمالی داشت اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون تومان را به این استان اختصاص داد که این اعتبار امسال در اختیار ما قرار گرفت.

سویدانلویی تصریح کرد: با اعتباری که در سال 96 به ما اختصاص داده شده آمادگی مهیا ساختن زیرساخت‌های گردشگری استان خراسان شمالی را داریم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو برنامه‌های ویژه دهه فجر استان خراسان شمالی را تشریح کرد و گفت: ما در دهه فجر امسال هتل 4 ستاره و مجلل داریوش که از صفر تا 100 کارش در دولت تدبیر و امید انجام شده و بیش از 30 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به آن اختصاص شده بود، را افتتاح می‌کنیم. همچنین سفره‌خانه‌های سنتی و بیش از 5 اقامتگاه بوم‌گرایی نیز در این دهه افتتاح می‌شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی از افتتاح سرچشمه شوقان شهرستان جاجرم در دهه فجر خبر داد و برنامه‌های نوروزی استان خراسان شمالی را اینچنین تشریح کرد: اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان شمالی تشکیل شده و بخشی از صحبت‌های مرتبط با پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی و تهیه هفت‌سین در جای جای استان خراسان شمالی را بیان کردیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی