مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نیاز ۶۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت آزادراه تهران-شمال

عصر ساختمان-مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام این‌که برای تکمیل قطعات یک، ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است از باز تعریف زمانبندی اتمام قطعه یک خبر داد وگفت: با توجه به دغدغه ایمنی قطعه این پروژه به دنبال افتتاح زودهنگام آن نیستیم.

نیاز ۶۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال اظهار کرد:‌آزادراه تهران-شمال یک پروژه منحصربفرد و بزرگترین طرح عمرانی و راهسازی کشور محسوب می‌شود. قطعه یک این آزادراه به طول 32 کیلومتر با 39 تونل  در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با بیان این‌که حفاری همه تونل‌های این قطعه به اتمام رسیده  و تنها 700 متر آن باقیمانده که تا پایان امسال حفاری آن به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: دستگاه روسازی بتنی این قطعه به تازگی وارد کشور شده و از هفته آینده عملیات روسازی آغاز می‌شود.

وی با اعلام این‌که عملیات اجرایی ابنیه و پل این قطعه رو به پایان است، افزود:‌ یکی از مشکلات ما در این پروژه این است که سرتاسر مسیر آزادراه روستاها قرار  دارد که به همین دلیل عملیات عمرانی با محدودیت‌هایی مواجه شده که به تبع آن تاخیراتی را به وجود آورده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قطعه یک آزادراه تهران-شمال به لحاظ زمانی بازتعریف می‌شود، گفت: از ابتدای ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا سال 93 پیشرفت فیزیکی 33 تا 34 درصد بود، این در حالی است که با همراهی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان پیشرفت فیزیکی این پروژه به 77.5 درصد رسیده که 25 درصد آن طی سال جاری صورت گرفته است.

خادمی با اشاره به این‌که قطعه یک آزادراه تهران-شمال به 6 پیمانکار توانمند ایرانی واگذار شده است، افزود: اگر با سرعت سال 95 ساخت این قطعه انجام می‌شد، طی 4 سال پروژه به اتمام می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که قطعه یک این طرح بازتعریف  و زمانبندی جدیدی برای آن اعلام می‌شوداظهار کرد:‌ برنامه ای برای افتتاح زودتر از موعد این طرح نداریم چراکه می‌خواهیم با ایمنی کامل و بدون دغدغه آنرا زیر بار ترافیک ببریم.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که چه میزان اعتبار برای تکمیل این قطعه و قطعات 2 و 3 مورد نیاز است، گفت:‌ برای اتمام قطعه یک 500 میلیارد تومان نیاز داریم و بر اساس برآوردهای به روز برای قطعه 2 حدود 2000 میلیارد تومان و برای قطعه 3 نیز حدود 4000 میلیارد تومان مورد نیاز است که سهم وزارت راه را از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین می‌کنیم.

وی با بیان این‌که قطعه 3 حدود 47 کیلومتر است که در بررسی جدید به 50 کیلومتر در راستای ارتقای استانداردها افزایش می‌یابد، افزود: آزادراه تهران-شمال منبت‌کاری مهندسی است که مهندسان توانمند ایرانی در آن برای اولین بار بلندترین تونل ایران و روسازی بتنی در حجم انبوه را عملیاتی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: تمام مناقصات قطعه 22 کیلومتری 2 برگزار شده و باقیمانده آن به 4 پیمانکار واگذار شده است.

خادمی بیان کرد: هم‌اکنون 970 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در 133 جبهه کاری آزادراه تهران-شمال فعال هستند، ضمن آن‌که 3400 نفر نیز به صورت مستقیم در این طرح فعالند.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار