مدیران خودروعصر اعتبار

روایت چمران از حادثه پلاسکو و خطری که در کمین علاءالدین است

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساختمان علاءالدین اظهار کرد طبقه بالای این ساختمان نیز مدت‌هاست که باید تخریب شود ولی به دلیل وجود مشکلات زیاد در مسیر تخریب این امر محقق نشده است.

روایت چمران از حادثه پلاسکو و خطری که در کمین علاءالدین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی چمران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به محبوسان ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: ساختمان بعد از آتش سوزی اولیه و اطفاء حریق مجددا به علت انفجار تانکرهای گازوئیل که در طبقات بالا وجود داشت مجددا دچار آتش سوزی شد. در این ساختمان به جای گاز از گازوئیل استفاده می‌شد.

وی افزود: آتش سبب شد که طبقات بالا نتوانند تحمل کنند در اثر فرو ریزش ساختمان و آوارطبقات پایین هم دچار آسیب و تخریب شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این ساختمان 17 طبقه در حال حاضر به اندازه یک ساختمان چهار طبقه تخریب شده است، ادامه داد: امدادرسانی در انبوه این تخریب کار بسیار مشکلی است. نیروهای امدادی از پایین و طرفین تلاش می‌کنند که به زیر آوار برسند. از بالا نیز با جرثقیل چنگکی و دستگاه برش تلاش می‌کنند که پایین بروند و آواربرداری شود تا آتش نشانان ، مردم یا صاحبان مغازه‌ها نجات داده شوند.

وی تاکید کرد: نیروهای امدادی با جان و دل تمام تلاش خود را انجام می‌دادند حتی به نقاط خطر می‌رفتند. بعضی از آنها می‌گفتند هر میله‌ای را می‌گرفتیم از جا در می‌آمد یا هر جا که می‌ایستادیم فرو می‌ریخت.

به گفته وی، به علت پیچیده بودن کار پیش بینی زمان آوار برداری کار سختی است. در حال حاضر طبقات زیرین ساختمان سالم هستند . آوار باید از بالا و کناره‌های ساختمان برداشت، اگر این اتفاق به درستی صورت نگیرد احتمال آسیب دیدن کسانی که در ان وسط مانده‌اند زیاد است. سگ‌های هوشمند و سیستم‌های انسان یاب نیز در محل حضور دارند.

وی در مورد عدم توجه کارگاه‌های ساختمان پلاسکو به اخطاریه های اتش نشانی اظهار کرد: متوقف کردن کار چنین ساختمان‌هایی وظیفه شهرداری نیست زیرا نیاز به دستور مقام قضائی دارد. تعطیل کردن کارگاه‌ها مقدماتی دارد و طول می‌کشد.

چمران افزود: تعطیل کردن چنین ساختمان‌ها و کارگاه هایی مشکلات و تبعات اجتماعی خاصی به دنبال دارد که مسئولین باید این مسائل را نیز در نظر بگیرند  به عنوان مثال در صورت تعطیلی ساختمان پلاسکو که کارگاه‌ها و کارگران بسیاری داشت، خانواده‌های بسیاری به آن وابسته بودند، بیکار شده و آسیب می‌دیدند البته آسیبی که الان وارد شده خیلی بیشتر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان علاءالدین اظهار کرد طبقه بالای این ساختمان نیز مدت‌هاست که باید تخریب شود ولی به دلیل وجود مشکلات زیاد در مسیر تخریب این امر محقق نشده است.

چمران اظهار کرد: امروز در ستاد بحران حادثه پلاسکو این موضوعات با حضور وزیر و دادستان بازگویی و بررسی شد تا ساختمان‌ها از لحاظ آتش‌سوزی ایمن‌تر بشود. آتش‌نشانی باید مسائل مربوط به ایمنی را در ساختمان‌ها را رصد کند. ساختمان‌های بلند مرتبه باید سیستم‌های هوشمند و خودکار نصب کنند تا در صورت آتش‌سوزی فعال شوند. در برخی کارگاه‌ها که وسائل آتش زا و مواد شیمیایی وجود دارد باید ایمنی بیشتری داشته باشند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار