مدیران خودروعصر اعتبار

تراژدی‌هایی از ریزش ساختمان‌های بلند مرتبه در جهان

عصر ساختمان- ریزش ناگهانی و وحشت آور ساختمان‌های چند طبقه در سراسر جهان تراژدی‌های بی‌شماری را برای بشر در طول تاریخ رقم زده‌است.

تراژدی‌هایی از ریزش ساختمان‌های بلند مرتبه در جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، وقوع چنین حوادث مهیب و مرگباری تاکید کننده اهمیت ضرورت حفظ ایمنی و امنیت این ساختمان‌ها و برخورداری آن‌ها از امکانات پیشرفته مقابله با حوادث احتمالی همچون آتش‌سوزی است.

در حوادث مشابه با آنچه در روز گذشته برای ساختمان تجاری پلاسکو در یکی از مناطق مرکزی تهران اتفاق افتاد ساختمان‌های مسکونی و تجاری بلند مرتبه در مدت تنها چند ثانیه ریزش کرده و به تلی از آوار و خاک تبدیل شده‌است.

درحالیکه بسیاری از ساختمان‌ها به لحاظ نمای ظاهری تحسین برانگیز هستند، خطاهای انسانی و نبود استانداردهای ایمنی کافی منجر به وقوع فجایعی غیرقابل جبران شده‌است.

در این گزارش به برخی از حوادث مرتبط با ریزش برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه در نقاط مختلف جهان پرداخته‌شده‌است.

رونان پوینت در انگلیس: برج 22 طبقه رونان پوینت (Ronan Point) در ماه مه سال 1968 در شرق لندن به دلیل انفجار گاز دچار حادثه شد. در زمان وقوع این حادثه 260 نفر داخل ساختمان حضور داشتند که تنها به کشته شدن چهار تن و مجروحیت 17 نفر منجر شد.

برج‌های هایلند در مالزی: مجتمع‌های مسکونی برج‌های هایلند (Highland Towers)  که از مجموه سه بلوک 12 طبقه تشکیل شده در دسامبر 1993 در یکی از شهرهای کوالالامپور بر اثر بارش شدید باران و وقوع رانش زمین دچار حادثه شد. در روز نخست حادثه تنها سه نفر از میان گل و لای نجات پیدا کردند اما در مدت 12 روز جستجو، امدادگران نتوانستند هیچ بازمانده دیگری را پیدا کنند. همچنین تلفات این حادثه 48 تن اعلام شده‌است.

مجتمع اسکای‌لاین پلازا در آمریکا: در مارس سال 1973 یکی از برج‌های مسکونی 26 طبقه مجتمع اسکای لاین پلازا (Skyline Plaza) در ایالت ویرجینیا دچار ریزش شد که انبوهی از آوار را از خود برجا گذاشت. این ساختمان نیمه کاره به دلیل عدم رعایت نکات مهندسی ریزش کرد که موجب شد 14 کارگر ساختمانی کشته شده و 34 نفر دیگر مجروح شوند.

مجتمع لوتوس ریورساید در چین: در حادثه ریزش مجتمع لوتوس ریورساید (Lotus Riverside)  در شانگهای چین در ژوئن سال 2009 یک ساختمان 13 به طور کامل تخریب شد. این ساختمان بلند مرتبه نیمه کاره بود و کارگران مشغول به کار توانستند پیش از تخریب کامل از داخل ساختمان خود را نجات دهند.

دهلی نو در هند: در نوامبر سال 2010 بارش باران‌های موسمی موجب شد ساختمانی چند طبقه که محل اسکان 400 کارگر مهاجر بود دچار ریزش شود. در این حادثه 67 تن جان خود را از دست دادند و تعداد 150 نفر دیگر روانه بیمارستان شدند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار