مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت وجود بیمه تضمین کیفیت ساختمان و شناسنامه فنی ملکی

توجه به ساختمان های پرخطر از وظایف شهرداری است

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: اخطار به ساختمان های پرخطر از وظایف شهرداری محسوب می شود و درصورت عدم اقدام مسئولان ساختمان، شهرداری موظف است تا خود وارد عمل شود.

توجه به ساختمان های پرخطر از وظایف شهرداری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی روانشادنیا عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران در خصوص قوانین در نظر گرفته شده برای ایمنی ساختمان ها اظهار داشت: برای پیشگیری از حوادثی مشابه  آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو دو مبحث در مقررات ملی ساختمان تحت عنوان پیشگیری از حریق و نگهداری و تعمیرات ساختمان مطرح شده است که باید مورد توجه سازندگان و مالکان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود:‌ ساختمان های موجود و در حال احداث با توجه به زیربنا و اهمیت آن‌ها بطور مستمر و در فواصل زمانی مشخص باید مورد بازرسی قرار گیرند و اقدامات لازم برای تعمیر و نگهداری آن ها انجام شود.

روانشاد نیا همچنین تصریح کرد:‌ ظرفیت خروج از ساختمان، علامت گذاری ها، روشنایی اضطراری ساختمان و آموزش مالکان و افراد مستقر در ساختمان از جمله مواردی هستند که در خصوص آمادگی پیش از حادثه باید به آن توجه شود.

وی در خصوص پیش نیازهای جلوگیری از حوادث ساختمانی بیان کرد: باتوجه به آنکه خروج افراد از ساختمان حادثه دیده و ورود امدادگران از جمله مهمترین مواردی است که هنگام وقوع حادثه مطرح می شود، لذا تهیه مدل سازی دود و فرار از حادثه از ضروریاتی بشمار می آید که در ساختمان های بلند باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته روانشاد نیا وجود برآوردهای سازه ای از ضروریاتی است که خدمات رسانی در هنگام وقوع حادثه احتمالی با سهولت بیشتری صورت پذیرد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران در خصوص نا ایمنی 40 درصد ساختمان های پرخطر که از سوی آتش نشانی اخطار دریافت کرده اند عنوان کرد: بر اساس ماده 55 و 110 قانون شهرداری، اخطار به ساختمان های پرخطر از وظایف شهرداری محسوب می شود و درصورت عدم اقدام مسئولان ساختمان، شهرداری موظف است تا خود وارد عمل شده و هزینه ایمن سازی بعلاوه 15 درصد جریمه را از صاحبان آن دریافت کند.

وی درباره حادثه تلخ پلاسکو گفت: این حادثه باید درس عبرتی باشد تا بیمه تضمین کیفیت ساختمان و شناسنامه فنی ملکی را مورد توجه قرار دهیم.

روانشاد نیا در پایان ضمن بیان این موضوع که ساختمان های زیر 5 طبقه در تهران از تأییدیه آتش نشانی برخوردار نیستند، اظهار کرد: در زمینه دانش مهندسی تخریب، آوار برداری و بازیافت ساختمان های بلند مرتبه با کمبودهای جدی روبرو هستیم که رسیدگی به این ضعف ها باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار