مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار کرمان:

ساخت و سازها باید تاییدیه آتش‌نشانی را دریافت کنند

عصر ساختمان- شهردار کرمان گفت: همه ساخت و سازها باید تاییدیه آتش‌نشانی را نیز دریافت کنند.

ساخت و سازها باید تاییدیه آتش‌نشانی را دریافت کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، علی بابایی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان کرمان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران اظهار داشت: این فاجعه سنگین از این منظر تلنگری برای کشور و شهر کرمان است که بعضا نکات ایمنی در ساخت و سازها رعایت نمی‌شود.

وی بیان داشت: با شهرداران مناطق و آتش‌نشانی هماهنگی‌های خوبی انجام شده که همه ساخت و سازها بعد از تایید نظام مهندسی و دریافت پروانه از شهرداری به آتش‌نشانی فرستاده می‌شوند تا تاییدیه آنها را نیز دریافت کنند.

بابایی عنوان کرد: در نخستین کارگروهی که با شهرداران مناطق و شهرستان کرمان داریم، این موضوع را با همه هماهنگ می‌کنیم و جمع‌بندی نهایی را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: همه امکانی که به لحاظ ایمنی مشکل داشتند و اخطاریه دریافت کرده بودند، دوباره به آنها اعلام شده است که نسبت به ایمن‌سازی مجموعه خود اقدام کنند.

شهردار کرمان تصریح کرد: در شهر کرمان مکان‌هایی داریم که شرکت تعاونی‌های مسکن وابسته به دستگاه‌های دولتی احداث کرده‌اند، اما ورود ماشین آتش‌نشانی به داخل آنها به سختی انجام می‌شود.

وی بدون ذکر نام از یک شرکت تعاونی مسکن دولتی در شهر کرمان گفت: این شرکت تعاونی 700 واحد مسکونی ساخته است که حتی سردرب آن امکان ورود ماشین آتش‌نشانی را نمی‌دهد.

بابایی با بیان اینکه امسال سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: ایستگاه آتش‌نشانی شهرک‌الغدیر نیز در حال اتمام است و پیگیر خرید تجهیزات آن هستیم.

وی مجموع ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر کرمان را 10 ایستگاه برشمرد و اظهار داشت: پراکندگی شهر کرمان مشکل اساسی است و ایجاد دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک مطهری و منطقه دیگری در برنامه سال 96 در نظر داریم.

بابایی گفت: دوره‌های قبل که شهرداری کرمان با جمعیت بالای 500 هزار نفر به عنوان یکی از کلانشهرها معرفی شد، از برخی امکاناتی که قبلا دریافت می‌کرد از جمله دریافت ماشین‌های آتش‌نشانی محروم شد.

شهردار کرمان ابراز داشت: کرمان با توجه به جمعیت و پراکندگی زیاد، شرایط خطرپذیری را دارد و با توجه به ایام پایانی سال، سعی داریم تا طی دو ماه آینده پروژه‌های عمرانی را ساماندهی کنیم که وضعیت شهری بهتری را شاهد باشیم.

بابایی خواستار تشکیل ستاد سفر در ارتباط با پروژه‌های شهر کرمان شد و گفت: سطح میدان آزادی برای عید نوروز بازگشایی می‌شود و مسیر بهمنیاز نیز که سه بخش آن آماده بتن‌ریزی است تا شب عید به حالت اول برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: وسایل مورد نیاز برای اجرای پروژه تل کابین شهر کرمان آن تخلیه شده و در حال حاضر شش پایه نصب شده و مابقی در حال پیگیری است.

بابایی ادامه داد: 12 پارک محله‌ای را در حال آماده‌سازی داریم و محور گلبازخان تنها یک تملک آن باقیمانده که به زودی بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان به عنوان شهرداری نمونه در اقتصاد مقاومتی کلان شهرها انتخاب شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو