مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی:

بهره برداری از شهر فرودگاهی تا سال آینده

عصر ساختمان- نویدی گفت: برای تکمیل شهر فرودگاهی ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است و درصورت تامین این هزینه تا سال آینده از این شهر بهره برداری خواهد شد.

بهره برداری از شهر فرودگاهی تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود نویدی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری با بیان این‌که ترنور گردشگری هوایی سال گذشته میلادی 1400 میلیارد دلار بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته درآمد فرودگاه‌های جهان ، 140 میلیارد دلار بوده که 55 درصد آن مربوط به بخش هوانوردی و 45 درصد آن مربوط به بخش غیرهوانوردی بوده است.
       
    نویدی درخصوص تامین برخی تجهیزات شهر فرودگاهی گفت سعی کرده ایم تجهیزاتی که برای ساخت این شهر استفاده میشود تا جایی که امکان دارد داخلی باشد و از کالاهای خارجی درصورت نبود نمونه مشابه داخلی آن استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: برای تکمیل شهر فرودگاهی 500 میلیارد تومان هزینه نیاز است و در صورت تامین این هزینه تا سال آینده از این شهر بهره برداری خواهد شد.

    مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی طلب شهرهای فرودگاهی از ایرلاین ها است که حدود 400 میلیارد تومان میلیون تومان است یکی از مهمترین بدهکاران به شهر فرودگاهی امام خمینی شرکت ایران ایر است.

    نویدی با بیان این‌که درآمد فرودگاه بین المللی امام سال گذشته  460 میلیارد تومان (106 میلیون دلار) بود، افزود: فعالیت این فرودگاه از سال 84 آغاز شده و هم اکنون به 33 کشور از فرودگاه امام پرواز مستقیم انجام می‌شود. فرودگاه امام در یکی از بهترین نقاط کشور قرار دارد و مساحت شهر فرودگاهی 14 هزار هکتار است.

    وی تاکید کرد: با این که سرمایه گذاری خارجی نداشته ایم ولی بعد از برجام بر تعداد مسافران خارجی افزوده شده است.


    نویدی در خصوص زمان بهره برداری از ترمینال سلام اظهار داشت: این ترمینال 44 درصد پیشرفت فیزیکی داشته استه و سه هفته قبل توسط دولت به بنیاد مستضعفین سپرده شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و انتظار می رود تا سال دیگر از این ترمینال بهره برداری کنیم

    وی با اشاره به ماموریت های شهر فرودگاهی گفت: انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و ارائه خدمات عمومی و تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی با رویکرد ایجاد زمینه های اشتغال سالم ومولد، تنظیم بازار کار و کالا و حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای در محدوده شهر فرودگاهی امام خمینی و انجام همکاری های منطقه ای و بین المللی از جمله ماموریت‌های شهر فرودگاهی امام خمینی است.

    وی در پایان تاکید کرد: نگهداری و بهره برداری از پایانه های بار و مسافر و تجهیزات مرتبط، طراحی، ساخت، توسعه، تعمیرات و نگهداری عوامل سطوح پروازی، تأسیسات، ساختمان ها و  اقدامات لازم به منظور ترغیب بنگاه های اقتصادی و جذب سرمایه های مستقیم و غیر مستقیم داخلی و خارجی  از دیگر ماموریت‌های ما است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو