مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی و مقاوم سازی واحد های روستایی در فارس فراتر از متوسط کشور است

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه بازسازی و مقاوم سازی واحد های روستایی در فارس فراتر از متوسط کشور است گفت : متوسط بازسازی واحدهای غیر مقاوم در کشور ۶۱ درصد و در استان فارس ۴۴ درصد است .

بازسازی و مقاوم سازی واحد های روستایی در فارس فراتر از متوسط کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، مهندس عطاالله زمانی در نشست مدیران بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: استان فارس 388 هزار واحد مسکونی روستایی دارد که 54 درصد از این واحد ها درسالهای گذشته با استفاده از تسهیلات اعطایی مقاوم سازی شده اند .
    وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی در همه بانک های استان فارس جذب شده است گفت : سه بانک صادرات ، ملت و تجارت امسال همه تسهیلات را جذب نکرده اند و تلاش می شود تا پایان امسال این سه بانک نیز به سایر بانک های جذب صد درصدی تسهیلات بپیوندند .
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت : تا آخر بهمن ماه امسال با تشکیل پرونده برای یک هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در استان فارس تسهیلات اعطایی در این سه بانک نیز جذب خواهد شد .
    زمانی با بیان اینکه 89 درصد از مقاوم سازی در واحد هایی که بازسازی را شروع کرده اند امسال تمام شده است گفت: استان فارس برای 11 هزار و 158 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی را شروع کرده و این کار در 9 هزار و 269 واحد به اتمام رسیده است .
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس درادامه گفت : اعتبارات امسال برای بازسازی و نوسازی 14 هزار و 800 واحد به استان فارس اختصاص یافته که چهار و هزار و 800 واحد دراین زمینه درجا سازی می کنند و 10 هزار واحد نیز به بازسازی واحد های روستایی می پردازند ، با دریافت وام های 18 و 20 میلیون تومانی برای این واحدها امسال برنامه ریزی شده است .
    زمانی با بیان اینکه نظارت بر واحدهای روستایی توسط شبکه ناظرین روستایی انجام می گیرد گفت : 625 نفر ناظر روستایی که آموزش های تخصصی را فرا گرفته اند بر بازسازی مناطق روستایی و مقاوم سازی واحدها نظارت دارند .
    وی همچنین گفت:‌123 هزار مسکن روستایی دراستان فارس در برابر حوادث بیمه شده و بیمه نامه های منعقد شده 15 ساله است و هر واحد روستایی با پرداخت مبالغ اندک بیمه می شود .
    وی شمار واحد های نیمه تمام دراستان فارس را حدود 500 واحد ذکر کرد و گفت : با مشارکت خیرین و کمک های حساب 100 امام و منابع تخصیص یافته داخلی امید است این واحد ها نیز تکمیل و قابل سکونت شوند.
    در این نشست مدیران شهرستان های استان فارس به بیان مشکلات و تنگناهای اجرایی و بودجه ای پرداختند و راهکارهای جذب بیشتر و بهتر تسهیلات و اعتبارات بررسی شد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو