مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خبر داد

بهره برداری از ۱۴ پروژه مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از بهره برداری از ۱۴ پروژه مدرسه‌سازی در استان خبر داد.

بهره برداری از ۱۴ پروژه مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مرزبان نظری در نشست خبری با خبرنگاران از بهره برداری از14 پروژه با 101 کلاس درس با زیر بنای 238 هزار متر مربع و اعتبار 240 میلیارد ریال خبر داد.

    وی افزود: هم اکنون سه هزار و 900 فضای آموزشی در سطح استان وجود دارد که یک سوم آن نیازمند تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی است.

    دولت مکلف به پرداخت 3 میلیارد دلار از محل ذخیره ارزی برای ایمن سازی مدارس است

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: دولت با توجه به کمبود اعتبار سالهای اخیر از سال آینده و در قالب برنامه ششم توسعه مکلف به پرداخت سه میلیارد دلار از محل ذخیره ارزی برای ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس شد.

    نظری از تخریب و بازسازی 306 مدرسه با اعتبار 130 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 59 پروژه در قالب 303 کلاس درس با زیر بنای 50 هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی 85 درصد نیز در دست انجام است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: از سال 92 تا کنون 106 پروژه آموزشی-پرورشی و پرورش فکری با 642 کلاس درس و زیر بنای 106 هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین به مشارکت خیرین و نهادهایی نظیر بانک در بحث مدرسه سازی اشاره و عنوان کرد: با تمرکز بر حذف مدارس خطرآفرین، 35 مدرسه با 158 کلاس درس در این راستا به بهره برداری رسیده اند.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه بیان کرد: در روز سی ام فروردین ماه سال آینده شاهد برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز با شعار مشارکت خیرین مدرسه ساز در ایمن سازی مدارس خواهیم بود.

    نظری گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون در مناطقی که مدارس خطرآفرین وجود داشت 40 مدرسه با همت خیرین در قالب 135 کلاس درس و 15 هزار متر مربع زیر بنا با اعتبار 10 میلیارد تومان و مشارکت بنیاد برکت در دست بهره برداری است.

    تعداد 5000 کلاس درس هوشمندسازی شده است

    وی استقبال خیرین را مطلوب دانست و با اشاره به اینکه خیرین شامل افراد و مجامع فرا استانی هستند افزود: در حال حاضر تعداد خیرین مدرسه ساز استان 240 نفر است.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه درخصوص اصلاح سیستم های گرمایشی گفت: دو هزار و 164 مدرسه در قالب 10 هزار و 200 کلاس درس و با اعتبار 248 میلیارد ریال به سیستم های حرارتی تجهیز شده اند و در حال حاضر سه هزار و 300 کلاس درس باقیمانده که نیازمند 16 میلیارد تومان اعتبار است.

    وی از رفع مشکل 50 مدرسه در کمترین زمان ممکن طی امسال خبر داد و افزود: از سال 92 تا مهر امسال 393 مدرسه با اعتبار پنج میلیارد و 200 میلیون تومان تعمیرات اساسی  و 136 میلیارد ریال نیز خرید تجهیزات انجام شده است.

    نظری هوشمند سازی هر کلاس درس را نیازمند 6.5 میلیون تومان اعتبار دانست و گفت: بیش از پنج هزار کلاس درس که عمدتا از محل سفر مقام معظم رهبری بوده انجام شده است.

    وی افزود: از قبل سفر معطم له 45 ردیف با اعتبار 78 میلیارد تومان در قالب شش ردیف اعتباری تصویب شده که 40 ردیف به بهره برداری رسیده و مابقی تا انتهای مهر سال آینده تکمیل می شود.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه استان کرمانشاه از لحاظ تحقق پروژه های مد نظر خیرین حائز رتبه نخست کشوری دانست و تعداد پروژه های نیمه تمام را 20 مورد اعلام کرد که نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است.

    وی افزود: تاکنون 11 مدرسه در سایتهای مسکن مهر تحویل شده و همینک نیازمند ساخت 40 مدرسه در قالب 580 کلاس درس و اعتبار 110 میلیارد تومان می باشد.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جشنواره بانوان خیر در اسفند ماه امسال برگزار می شود از ثبت شناسه همه مدارس استان در سیستم مرکزی این اداره کل خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار