مدیران خودروعصر اعتبار

متوسط قیمت هر متر خانه در پایتخت چقدر است؟

عصر ساختمان- آخرین آمار از رشد ۴۱ درصدی حجم معاملات آپارتمان در تهران و متوسط قیمت حدود چهارمیلیون و ۴۹۰ هزار تومانی هر متر واحد مسکونی در پایتخت خبر می دهد.

متوسط قیمت هر متر خانه در پایتخت چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در دی ماه امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران حدود چهار میلیون و 490هزار تومان بوده که با رشد 1.4 درصدی قیمت در مقایسه با آذرماه همراه است.

    از سوی دیگر قیمت هر متر مسکن در دی ماه نسبت به دی ماه سال گذشته تا 9.9 درصد افزایش دارد.

    بیشترین رشد متوسط قیمت مربوط به منطقه 9 با 16.2 درصد و کمترین آن به منطقه 22 با 0.8 درصد نسبت به آذرماه سال گذشته تعلق دارد.

    همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی به حدود 16 هزار و 749 واحد رسیده که این رقم نسبت به آذرماه41.6 درصد و در مقایسه با دی ماه سال گذشته تا 3.2 درصد افزایش دارد.

    بررسی توزیع تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی معامله شده به تفکیک عمر حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 52.5 درصد بیشترین واحدهای معامله شده را به خود اختصاص داده است.

    از سوی دیگر توزیع تعداد معاملات برحسب مناطق مختلف بیانگر آن است که از میان مناطق 22 گانه باز هم منطقه پنج با 16 درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را داشته است. همچنین منطقه چهار با 11.2 درصد و منطقه دو با 9.9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    تحولات اجاره‌بهای مسکن در آذرماه هم این را نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران 11.1 درصد و در کل مناطق شهری تا 9.6 درصد افزایش یافته است.

    اما مجموع تحولات رخ داده در بازار مسکن با این تحلیل بانک مرکزی همراه بود که با توجه به رشد ملایم قیمت مسکن در سطحی کمتر از نرخ تورم طی 10 ماهه منتهی به آذرماه و همچنین گشایش‌های مالی اخیر در نظام بانکی برای کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در مجموع شرایط مناسبی را برای خانه‌دار شدن زوجین جوان و خانه اولی‌ها فراهم آورده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار