مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در بوشهر مقاوم سازی شد

عصر ساختمان- معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از ۷۴هزار و ۲۳۴واحد مسکونی موجود در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت این استان ۳۵هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در بوشهر مقاوم سازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، سالار عبدالهی  افزود: 10هزار واحد مسکونی دراستان بوشهر تا سال 84 در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی بازسازی شد و پس زلزله بم در سال 85 و تصویب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی تاکنون 50 درصد واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان بوشهرمقاوم سازی شده است.
    وی اضافه کرد: براساس بررسی های به عمل آمده اکنون 48 هزار و 350 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر25 هزار نفرجمعیت استان بوشهر نیازمند مقاوم سازی هستند.
    عبدالهی ادامه داد: باتوجه به حادثه خیز بودن کشور و بویژه استان بوشهر می طلبد مردم با توجه به تسهیلات ارائه شده در قالب طرح مقاوم سازی نسبت به ایمن سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.
    وی بیان کرد: براساس تدوین برنامه 10 ساله بنیاد مسکن با شناسایی واحدهای مسکونی غیر مقاوم و اولویت بندی آنها، باید در این مدت تمام واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شوند.
    عبدالهی یادآور شد: بنیاد مسکن استان بوشهر در زلزله شنبه دشتی و دشتستان این استان در سال 92 هفت هزار واحد مسکونی را باسازی و مقاوم سازی کرده است.
    معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: فلسفه تاسیس بنیاد مسکن احداث مسکن مقاوم و خانه دار کردن افراد محروم وکپر نشین در مناطق محروم و مقاوم سازی و بازسازی مناطقی ایت که مشمول حوادث قهری می شوند.
    وی ادامه داد: در این ارتباط دولت به دلیل حادثه خیز بودن کشور تسهیلاتی در قالب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن در نظر گرفته که انتظار می رود مردم از این طرح استقبال و نسبت به مقاوم سازی واحد مسکونی خود اقدام کنند.
    عبدالهی اظهار کرد: برای تشویق مردم در استفاده از تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی، رعایت اصول فنی و مهندسی و احداث مسکن براساس معماری بومی روستایی علاوه بر تسهیلات مقاوم سازی، 40 تا 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای تکمیل ساختمانها به متقاضیان پرداخت می کند.
    وی یادآور شد: سهم اعتباری استان بوشهر از این اعتبارات بلاعوض 20 میلیارد ریال است.
    معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: همچنین برای کامل کردن واحد مسکونی، حمام و سرویس بهداشتی نیز 20 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار