مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری۴۰۵ واحد مسکونی مددجویی درگیلان

عصر ساختمان- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از افتتاح و واگذاری ۴۰۵ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان های استان با متوسط متراژ ۵۰ متر همزمان با دهه فجر خبر داد.

واگذاری۴۰۵ واحد مسکونی مددجویی درگیلان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از شبستان، علیرضا محمدی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان امروز(10 بهمن) در نشست خبری مدیران کل دستگاه های عضو کمیته همیاری و تشکل های مردمی با موضوع ارائه برنامه های کمیته همیاری و ارایه برنامه های عملکردی دستگاه های عضو کمیته همیاری که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب شور و نشاط اجتماعی ملت در برابر سقوط رژیم ستمشاهی را پاس بداریم.


    وی با بیان اینکه در خصوص بحث تبیین نقش انقلاب در محرومیت زدایی باید از طریق پتانسیل مردمی استفاده کنیم، افزود: تمام تلاش ما بر این است که‌ در دهه فجر حلاوت دستاوردهای انقلاب را در کام ملت شیرین کنیم.

    محمدی در ادامه طی گزارشی از برنامه های کمیته همیاری و تشکل های مردمی در ایام الله دهه فجر، بیان کرد: تجدید عهد و میثاق با آرمان های امام و شهدا در گستره شهری و شهرستانی، برگزاری جشن نمادین ازدواج 110 نوعروس در استان و کمک هزینه جهیزیه به آنان، افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی در رودسر و تالش، افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده در شهرستان لاهیجان، افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار در رودبار، اهدای سبد کالا و دیدار با خانواده های محرومین و نیازمندان در شهرستان رشت و مناطق محروم سایر شهرستان ها از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.


    وی همچنین از افتتاح و واگذاری 405 واحد مسکونی مددجویی در شهرستان ها با متوسط متراژ 50 متر  در شهرستان های تابعه استان خبر داد و ادامه داد: اعزام 110 زوج تحت حمایت به مشهدمقدس در قالب طرح شوق زیارت توسط خیرین، بازدید از طرح های برتر اشتغالزایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، برگزاری نشست های هم اندیشی برای دانشجویان تحت پوشش رهپویان ولایت با عنوان مبارزه با تروریسم و توزیع 277 بخاری نفتی در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.


    مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان همچنین اضافه کرد: برپایی ایستگاه مشاوره و خدمات پزشکی در روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی، عیادت اعضای کمیته همیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران، برگزاری جشن انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با 200 جانباز سرافراز انقلاب و دفاع مقدس، واگذاری سند ملکی به روستاییان کم برخوردار، پرداخت وام های کارگشایی به مددجویان، افتتاح پروژه های بیمارستانی در شهرهای مختلف، افتتاح خانه بهداشت، حضور در نماز جمعه و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های کمیته همیاری ها در ایام دهه مبارک فجر است.


    وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد امام 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 14اسفند به فرمان امام خمینی(ره) به جهت دستگیری از فقرا و نیازمندان و محرومیت زدایی تاسیس شد، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی و ذاتی این نهاد شناسایی نیازمندان از لحاظ مادی و معنوی با رویکرد توانمندسازی خانواده ها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.


    محمدی اذعان کرد: در همین ایام 115 طرح اشتغالزایی را افتتاح خواهیم کرد که در همین راستا برای پایداری در اشتغال طی 9 ماه نخست امسال هفت هزار و 700 مورد مهارت آموزی، حرفه آموزی و آموزش های لازم را جهت کارآفرینی به انجام رساندیم.


    وی با اشاره به اینکه بحث مهم دیگر در کمیته امداد در خصوص پالایش و توانمندسازی خانواده ها در بعد جمعیتی است، گفت: در ابتدای سال 115 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد داشتیم مه طی گزارش 9ماهه اول سال، اکنون پس از اعطای تسهیلات اشتغالزایی تعداد 108هزار و 57 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.


    محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال از 12 بهمن ماه به صورت رسمی کلید جشن نیکوکاری در استان خواهیم داشت، گفت: این جشن تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت و اوج آن در روزهای 18الی 20 اسفند در مدارس، پایگاه های شهری و مساجد برپایی نماز جمعه است.


    وی خاطر نشان کرد: در استان گیلان حدود پنج هزار یتیم و چهار هزار و 980 فرزند طرح محسنین را تحت پوشش داریم که 26 هزار حامی در استان از این تعداد یتیم و فرزند محسنین حمایت می کنند.

     

    محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 800 فرزند محسنین در گیلان فاقد حامی هستند، گفت: کمک های دولتی کفاف این دانش آموزان را نمی دهد و باید از ظرفیت مردمی و کمک های خیرین استفاده کنیم.

     

    وی ادامه داد: در بحث ازدواج نوعروسان امسال به دوهزار و 489 نفر در قالب کمک جهیزیه کمک کردیم که در حال حاضر نیز یک هزار و 633 نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند و متوسط کمک هزینه خرید جهیزیه مبلغ دو میلیون تومان است.


    محمدی با بیان اینکه پنج هزار و507 نفر از مددجویان ما مستاجر هستند، افزود: از این تعداد یک هزار و 269 نفر کمک هزینه پرداخت تسهیلات مسکن دریافت می کنند  و تعداد سه هزار و 900 نفر هم در نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند.

    وی تصریح کرد: از 16 شهرستان استان گیلان، 12 شهرستان دارای مناطق محروم هستند که 30 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق ساکن هستند.

    گفتنی است، در این نشست نمایندگان بهزیستی، کانون بازنشستگان فرهنگیان و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح نیز با گرامیداشت یوم الله دهه فجر بر بهتر برگزار کردن برنامه ها و جشن های این ایام تأکید کرده و به تشریح برنامه های سازمان خود پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار