مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مستضعفان اعلام کرد:

پیگیری افزایش مقاومت ساختمان‌‌ها ‌‌با بکارگیری تکنولوژی و دانش نوین ساخت‌

عصر ساختمان- جلسه هماهنگی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن ایران با حضور چینی‌ها برای انتقال آخرین تکنولوژی و دانش فنی محصولات کاربردی «بتن مسلح به الیاف شیشه‌ای» در راستای افزایش مقاومت ساخت و سازها برگزار شد.

پیگیری افزایش مقاومت ساختمان‌‌ها ‌‌با بکارگیری تکنولوژی و دانش نوین ساخت‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان‌، در راستای اجرای مصوبه ستاد برنامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جهت راه‌اندازی خط تولید  GRC و GRG در ایران، جلسه‌ای در ‌شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن ایران تشکیل شد.

    ‌بنابراین گزارش ‌موضوع این جلسه انتقال تکنولوژی و دانش فنی تولید محصولات GRC و GRG از محصولات بتنی مسلح به الیاف شیشه‌ای بود که به جهت استحکام و انعطاف‌پذیری در صنعت ساختمان به ویژه ایمن‌سازی و نما‌سازی ساختمان کاربرد دارند‌.

    در این جلسه مقرر شد که آخرین تکنولوژی و دانش فنی تولید محصولات مذکور از طرف شرکت طرف قرارداد به شرکت «سکویا پارس» انتقال یافته و فرآیند مشارکت در ایجاد بازار و فروش محصول در خاورمیانه از سوی طرفین پیش‌بینی و اجرا شود.

    همچنین در حاشیه این جلسه موضوع جذب سرمایه‌گذاران چینی جهت مشارکت در پروژه‌های ساختمانی نیز مطرح و مقرر شد طرف چینی جلساتی با شرکت‌های بزرگ ساختمانی در چین با دعوت از مدیرعامل  شرکت عمران و مسکن ایران برگزار کند.

    در این جلسه مدیر‌عامل شرکت عمران و مسکن ایران بیان کرد: هدف راهبردی این شرکت ‌به عنوان یکی از زیر‌مجموعه‌های بنیاد مستضعفان از همکاری با طرف‌ چینی‌ نه تنها ساخت یک کارخانه برای تولید محصولات GRC و GRG است، بلکه انتقال تکنولوژی و دانش ساخت این محصولات و بومی‌سازی آن با توجه به غنای فرهنگی و هنری ایران اسلامی است.

    مجتبی کمیلی ابراز امیدواری کرد:‌ با این کار‌ ایمنی و زیبا‌سازی نمای ساختمان‌های چند طبقه در کشور بیشتر از هنر ایرانی متأثر شود.

    بنابراین گزارش جی‌آر‌سی (GRC) ‌بتن مسلح به الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)‌ نوعی بتن الیافی است که در آن از الیاف جهت بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی بتن استفاده می‌شود.

    بتن الیافی مسلح به الیاف شیشه، کاربرد ویژه‌ای در تولید قطعات نما دارد‌ به گونه‌ای که امکان تولید قطعات با ابعاد بزرگ و ضخامت بسیار کم در حدود یک سانتیمتر را فراهم می‌‌کند.

    از مهمترین خواص بتن الیافی می‌توان به مواردی نظیر ‌عایق صوتی و حرارتی، امکان کاهش ضخامت اعضای بتنی با حفظ قابلیت باربری و استحکام مورد نیاز، کاهش ترک‌های مویی ناشی از پدیده خزش در بتن، تثبیت ترک و قابلیت باربری پس از ترک‌خوردگی، افزایش قابلیت ضربه پذیری بتن و افزایش میزان جذب انرژی و شکل پذیری بتن اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو