مدیران خودروعصر اعتبار

امروز؛

جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد

عصر ساختمان- جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با هدف بررسی ابعاد مختلف حادثه ساختمان پلاسکو در مرکز فرماندهی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این نشست با حضور معاون آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، روسا و دبیران کارگروه‌های تخصصی شورا با هدف ارایه گزارش عملکرد از عملیات امدادی در ساختمان پلاسکو برگزار و چگونگی درس‌آموزی از این حادثه برای ارایه راهکارهای اساسی در نحوه استفاده بهینه از نیرو و تجهیزات در شرایط اضطراری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست ضمن تسلیت به خانواده بزرگ آتش نشانان گفت: تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی و امدادی در شرایط اضطراری این است که کمترین تلفات را در حوادث داشته باشیم.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در زمان وقوع یک حادثه بعد از عملیات امدادی باید چرایی بروز این اتفاق و گزارش‌های اولیه مورد بررسی و درس آموخته‌ها استخراج و در اختیار سازمان و مدیران قرار گیرد و حتی با بهره‌گیری از تجربیات، قوانین جدید تصویب شود.

    وی با اشاره به تشکیل سامانه فرماندهی حادثه (ICS) با حضور شهردار تهران در محل حادثه گفت: براساس اصل تعیین سطح حادثه در مدیریت بحران، سطح حادثه پلاسکو محلی تعیین شده بود که بعد ملی و بین‌المللی پیدا کرد و در این حادثه برای اولین بار مستندسازی عملیاتی به صورت شبانه‌روزی انجام شد، همچنین مسوولیت‌ها در صحنه مدیریت حادثه براساس ساختار سامانه فرماندهی حادثه و تجربیات و توان مدیران و سازمان‌ها به خوبی تقسیم و هماهنگی مطلوبی میان سازمان‌ها با هدایت ستاد مدیریت بحران تحقق یافت.

    وی در پایان تصریح کرد: مراسم خاکسپاری شهیدان آتش‌نشان باید به صحنه سپاس از فداکاری آتش‌نشان‌ها تبدیل شود تا روحیه ایثار و ایثارگری در ملت باقی بماند.

    در این جلسه گزارش فعالیت‌های سازمان‌های تخصصی عضو کارگروه‌های شورای هماهنگی در ارتباط با حادثه پلاسکو ارایه و نقاط قوت و ضعف هر یک از فعالیت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    همچنین بر مستندسازی حادثه و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جلسات تخصصی برای درس‌آموزی تأکید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار