مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مدد جویان بهزیستی استان اردبیل

عصر ساختمان- مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال تاکنون ۴۸ واحد مسکونی به مدد جویان تحت پوشش واگذار شده و با با واگذاری ۳۲ واحد مسکونی دیگردر دهه فجر تعداد واحدهای واگذار شده به خانواده های محروم به ۸۰ واحد مسکونی خواهد رسید.

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مدد جویان بهزیستی استان اردبیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، بهزاد ستاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید این است که خانواده های دارای 2 معلول صاحب مسکن شوند و در این راستا پارسال 23 خانواده دارای 2 معلول در شهرها و 23 خانواده در روستاهای استان اردبیل صاحب مسکن شدند.
    وی با اشاره به اینکه دولت برای خانواده های دارای 2 معلول در شهرها 300 میلیون ریال و در روستاها 180 میلیون ریال وام بلا عوض می دهد، اظهار کرد: 70 خانواده دارای 2 معلول در شهر و 11 خانواده هم در روستاهای استان شناسایی شده اند و تلاش می شود مسکن انها نیز تامین شود.
    وی از بهره برداری 55 طرح با اعتباری بیش از 9 میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: بهره برداری از 32 واحد مسکونی برای مدد جویان، 16 مهد کودک، 2 واحد مرکز مشاوره تخصصی، 2 واحد پایگاه سلامت اجتماعی، 2 مجتمع خدمات بهزیستی و یک مرکز کمپ بهبود معتادان از جمله آنهاست.

    **خدمات اجتماعی بهزیستی استان افزایش یافته است
    ستاری بیان کرد: 160 تیم پیشگیری اجتماع محور در محلات شهری و روستایی در محیط های آموزشی و محیط کار در سطح استان فعال هستند و امسال 280 هزار نفر جمعیت تحت پوشش این تیم های پیشگیری قرار گرفته اند.
    وی از فعالیت 12 مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی معتادین، 11 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد و 12 انجمن حمایت از ترک و کاهش اعتیاد در استان خبر داد و اضافه کرد: امسال 373 نفر از یارانه بهبود اعتیاد بهره مند شده و 109 معتاد نیز بهبود یافته اند.
    مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال یک هزارو 983 نفر به صورت درمان سرپایی در این مراکز پذیرش شده و سه هزارو 748 نفر هم به کمپ ها مراجعه کرده اند.
    وی آموزش بیش از 30 هزار نفر در مسائل ازدواج و آموزش زندگی خانوادگی 31 هزار نفر را از جمله اقدام های سازمان بهزیستی در سال جاری عنوان کرد و افزود: 56 مرکز مشاوره تخصصی و سلامت عمومی در استان فعال است و در امسال 19 هزار نفر با صدای مشاور و خط مشاوره 1480 سازمان بهزیستی تماس گرفته اند که بیشترین تماسها هم در مورد مسائل و تربیت کودکان و نوجوانان و مشکلات زناشویی بوده است.
    وی از اجرای طرح مشترک اداره کل بهزیستی با آموزش و پرورش استان با عنوان طرح ماد خبر داد و اظهار کرد: این طرح در 10 مدرسه شهرستان اردبیل برای دانش آموزان، معلمان و اولیا اجرا می شود و هدف از آن کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
    وی بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی 25 پایگاه سلامت اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها فعال هستند و 27 گروه همیار سلامت اجتماعی که یک گروه داوطلبانه می باشد در محدوه پرخطر و حاشیه شهرها مشغول به کار هستند.
    وی با اشاره به این که 31 مرکز شبانه روزی در استان به یکهزارو 664 نفر ارائه خدمات می کنند، اضافه کرد: از سال 92 تا کنون 101 نفر با استفاده از کاشت حلزون از معلولیت شنوایی در استان نجات یافته اند.
    ستاری گفت: طرح غربالگری بیماری اوتیسم که در سطح کشور اجرا می شود در استان اردبیل هم شروع شده است و هدف از اجرای این طرح شناسایی بچه های سه تا پنج ساله مبتلا به این بیماری است.
    مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به کمک 48 میلیارد ریالی خیرین به بهزیستی در 9 ماهه امسال استان افزود: 24 میلیارد ریال از کمک ها به صورت نقدی و 24 میلیارد ریال دیگر به صورت غیر نقدی بوده است.
    وی ایجاد اشتغال و توانمند سازی مدد جویان را از الویت های بهزیستی در حوزه اجتماعی عنوان کرد و اظهار کرد: 175 گروه خود یار و 20 تعاونی همیار زنان سرپرست با 20 هزار عضو در این راستا در استان تشکیل شده است.
    وی بیان کرد: توسعه مهد کودک های روستایی یکی دیگر از الویت های سازمان بهزیستی است چون این مهد ها در مهارت های زندگی و رشد اجتماعی کودکان نقش مهمی دارند و در این راستا 46 واحد مهد روستایی در حال راه اندازی است.
    وی اضافه کرد: تامین بخشی از شهریه مهد کودکان سه دهک پائین جامعه در شهرها و روستاها را سازمان بهزیستی بر عهده دارد و تاکنون برای 688 کودک یک میلیارد و 170 میلیون ریال کمک هزینه مهد پرداخت شده است.
    او ادامه داد: هر روز یک وعده غذای گرم برای سه هزارو 291 کودک در سطح استان اداره کل بهزیستی می دهد تا رشد جسمانی مناسبی داشته باشند و طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شده است تامین یک وعده غذای گرم باعث از بین رفتن سوء تغذیه آنها می شود.
    ستاری از اجرای طرحی تحت عنوان جمع آوری وسائل و لوازم خانگی اضافی منازل در استان خبر داد و گفت: در این طرح مردم وسائل اضافه منزل خود را با شماره تلفن های 33250361 و 09148597378 به موسسه خیریه چهارده معصو(ع) اعلام می کنند و آنها بعد از تحویل گرفتن لوازم خانگی اضافی آنها را به خانواده های نیازمند و مدد جو که فبلا شناسایی شده اند، می دهند.
    وی راه اندازی 49 مهد کودک جدید، 9 مهد کودک قرآنی، 4 کلینیک مدد کاری، انجمن ام اس بنیاد فرزنگان، مرکز ویزیتدر منزل ضایعات نخاعی، 5 مرکز روزانه سالمندان، 20 مرکز مشاوره سلامت و روان و 10 موسسه خیریه صنوف را از جمله برنامه های اداره کل بهزیستی استان در آینده نه چندان دور اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار