مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد؛

۴هزار میلیارد تومان صرفه جویی به ازای هر سال افزایش عمر ساختمانها

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: به ازای هر سالی که به سن ساختمان ها افزوده می‌شود ۴ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل می‌شود.

۴هزار میلیارد تومان صرفه جویی به ازای هر سال افزایش عمر ساختمانها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، حسن قربانخانی امروز در یک نشست خبری گفت: ایران یکی از 20 کشور حادثه خیز جهان است و از 400 بلایایی طبیعی 31 مورد ان در ایران اتفاق افتاده است.

    وی ادامه داد: قانون نظام مهندسی از سال 74 تصویب و ابلاغ شد و یکی از بحث های ان استفاده از افراد صاحب صلاحیت در امر ساخت و ساز است.

    قربانخانی تاکید کرد: در بخش مقررات ملی ساختمان باید سه بحث طراحی، نظارت و اجرا و نگهداری و بهره برداری رعایت شود اما فقط در مورد طراحی هیچ مشکلی نداریم.

    وی افزود: در بخش نظارت و اجرا هنوز موارد حادی را در کشور داریم، نظارت در ساخت و سازها شامل موارد متعددی است. به طور مشخص بحث ایمنی ازجانب مهندسان عمران و در مواردی مانند بهداشت و ... مهندسان معمار و تاسیسات و... مقررات ملی کنترل می‌شود. 

    قربانخانی با اشاره به پایین بودن عمر ساختمانها در کشور تاکید کرد: اگر بخواهیم کیفیت ساختمان‌ها را افزایش دهیم و ثروت‌های کشور را حفظ کنیم باید در جهت سن ساختمان ها و افزایش کیفیت زیست مردم تلاش کنیم.

    وی افزود: برای جلوگیری از بروز حادثه‌ای شبیه پلاسکو باید همه به مقررات ملی ساختمان تمکین کنند که باعث افزایش کیفیت ساخت و سازها در کشور می‌شود.

    قربانخانی با بیان این‌که در تهران ساختمان‌های کمتر از 1500 متر با یک ناظر ساخته می‌شود، اظهار کرد:‌ ایران 5 برابر میانگین جهان انرژی مصرف می‌کند و یک کشور 80 میلیونی تقریبا برابر با کشور چین انرژی مصرف می‌کند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: 68 درصد ساختمان‌های تهران با متراژ پایین‌تر از 1500 متر است و از برخی نظارت‌ها در ساخت و ساز محروم هستند.

    وی ادامه داد: در بخش اجرای ساختمان مطابق ماده 4 قانون نظام مهندسی هر کسی به این بخش ورود پیدا می‌کند باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشد، اما با این حال در اکثر نقاط کشور ساختمان‌ها را بدون‌صلاحیت‌ها می‌سازند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: به ازای هر سالی که به سن ساختمان ها افزوده می‌شود 4 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل می‌شود.

    وی افزود: در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم تا در پرداخت تسهیلات ساخت و ساز و خرید در روش‌های خود تجدید نظر کنند تا به این‌ وسیله به افراد فاقد صلاحیت وام اعطا نشود.

    قربانخانی ادامه داد: آماری از تعداد ساختمان‌های پُرخطر تهران در اختیار نداریم و تاکنون هیچ متولی در این مورد در کشور نداشته ایم.

    وی تصریح کرد: تا زمانیکه که اطلاعی نداریم نمی‌توانیم از وقوع این چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران درباره آخرین روند مباحث پیش آمده با بانک شهر نیز گفت:‌ در این موضوع بانک شهر برای 4 مدیر خود وثیقه 2 میلیارد تومانی را تامین کرده است.

    قربانخانی با اشاره به این‌که سازمان نظام مهندسی استان تهران در بسیاری از بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده است، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنان پیگیر موضوع وام پرداخت شده از محل سپرده‌های سازمان است.

    وی با بیان این‌که از شرکت وام گیرنده شکایت کرده‌ایم، افزود: بانک شهر 40 میلیارد تومان ما را بلوکه کرده و آنرا به ما نمی‌دهد و تا امروز مشخص نیست چه میزان از محل سپرده‌های سازمان نظام مهندسی در این بانک وام گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار