مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت خانه نیما یوشیج در انتظار مجوز;

اتمام پروژه خانه «جلال آل احمد» تا پایان سال

عصر ساختمان- روند مرمت خانه «جلال آل احمد» سرعت خواهد گرفت و تا پایان سال بخش عمرانی این پروژه تکمیل خواهد شد.

اتمام پروژه خانه «جلال آل احمد» تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت توسعه‌ی فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت خانه سیمین و جلال آل احمد اظهار داشت: مرمت خانه ی مشاهیر یکی از رسالت هایی است که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی بر عهده دارد و مرمت خانه ی بزرگانی چون خانه شهید بهشتی و عزت الله انتظامی نیز در همین راستا به موزه تبدیل شد، اما خانه جلال آل احمد هم به دلیل ظرفیتی که دارد برای بازسازی و مرمت در دستور کار ما قرار گرفت.

    وی ادامه داد: شهرداری منطقه یک با تملک خانه جلال آل احمد و ردیف بودجه ای که برای آن تعیین کرد کار اجرایی را به ماواگذار کرد و شرکت توسعه ی فضاهای فرهنگی پس انجام تحقیقات و مشاور بازسازی این خانه را شروع کردیم .

    جعفری در خصوص طولانی شدن روند پروژه گفت: بعد از انتخاب پیمانکار و مشاور ابعاد و زوایای مختلف عمرانی ساختمان را بررسی کردیم زیرا این ساختمان با توجه به فرسودگی اش نیاز به استحکام بخشی دارد و به همین دلیل سرعت را فدای کیفیت نمی کنیم و کار را فنی دنبال می کنیم تا بتوانبم مجموعه ای فاخری را تحویل بدهیم.

    وی اظهار داشت : به‌طور طبیعی در مقطعی اززمان به مشکلات  حقوقی با وارثان خانه سیمن و جلال آل احمد برخورد کردیم چراکه آنها تصور می کردند قرار است کاربری خانه تغییر پیدا کند اما در نهایت آنها را متقاعد کردیم البته کمبود اعتبار در مقطعی دیگر و همچنین سرما و بارش باران موجب کندی کار شده بود اما با تزریق بودجه امیدواریم کار با سرعت بیشتری پیش برود.

    جعفری بیان کرد: در نظر داریم تا پایان امسال بخش عمرانی پروژه خانه جلال آل احمد به پایان برسانیم و تجهیزات و دکور داخلی خانه را تکمیل کنیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه‌ی فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در پایان درباره‌ی خانه نیما یوشیج که در نزدیکی خانه جلال آل احمد است ،خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه درآن منطقه خانه مشاهیر دیگرهم چون نیما یوشیج قرار دارد ، در نظر داریم  آنجا را به یک فضای فرهنگی تبدیل کنیم البته این امر منوط به اخذ مجوزها و اعتبارات آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار