مدیران خودروعصر اعتبار

برای جلوگیری از بروز حوادث؛

طرح شناسنامه‌دار کردن آسانسورهای تهران کلید خورد

عصر ساختمان- همزمان با آغاز ایام‌ دهه فجر، طرح شناسنامه‌دار کردن آسانسورهای شهر تهران آغاز شد.

طرح شناسنامه‌دار کردن آسانسورهای تهران کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اتحادیه صنف آسانسور، اجرای این طرح از امروز، 12 بهمن از سوی واحدهای صنفی «رسته خدمات فنی، نصب، تعمیر و نگهداری آسانسور» و با نظارت کامل اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی در سراسر شهر تهران آغاز می‌شود.

    بر اساس این گزارش، «شناسنامه آسانسور» عبارت است از جمع‌آوری و ثبت مشخصات فنی آسانسورهای نصب شده در سطح شهر تهران شامل «مشخصات ساختمان، مشخصات بهره‌بردار، مشخصات نگهدارنده، مشخصات فنی، گواهی استاندارد، هشدار یا توصیه کارشناسی و همچنین شامل مشخصات صادرکننده شناسنامه شامل «نام و نام خانوادگی، نام واحد صنفی مجاز، مهر و امضای شرکت و تاریخ تنظیم شناسنامه» آسانسور است که از سوی تکنسین‌ها و متخصصان واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه انجام می‌شود.

    هر شناسنامه‌ دارای یک سریال اختصاصی بوده که پس از تکمیل و صدور، ممهور به هولوگرام اتحادیه می‌شود و اطلاعات آن در سامانه استعلام آسانسور روی پایگاه اینترنتی اتحادیه به نشانی www.eett.ir قرار می‌گیرد. به همراه هر شناسنامه یک کارت آسانسور با شماره اختصاصی و ممهور به هولوگرام اتحادیه تحویل مالک آسانسور یا مدیر ساختمان می‌شود و روی هر دستگاه یک برچسب فنی با شماره سریال اختصاصی نیز نصب خواهد شد. این برچسب دارای QR-code منحصر به فرد است و مالکان و استفاده‌کنندگان از آسانسور می‌توانند از طریق این کد، شناسنامه آسانسور و هشدارهای احتمالی آن را مشاهده کنند.

    این اطلاعات پس از استخراج، تدوین و تنظیم به‌صورت آنلاین از سوی اتحادیه در اختیار مالکان آسانسور، مصرف‌کنندگان آسانسور، اداره کل استاندارد استان تهران، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بیمه مرکزی، آتش نشانی و دیگر سازمان‌های مسوول قرار می‌گیرد.

    این طرح با نظارت کامل بر عملکرد فنی اعضای اتحادیه و ترویج فرهنگ استانداردسازی، در زمان امداد و نجات با ارائه آنلاین اطلاعات آسانسور و خدمات آن به به مالکان آسانسور، سازمان آتش نشانی و یا شرکت‌های بیمه‌ای، گام مهمی برای حفظ و ارزشمندی حقوق شهروندی و جلوگیری از خسارت‌های جانی، مالی و زمانی برمی‌دارد.

    گفتنی است اجرای «طرح شناسنامه آسانسور» از سوی واحدهای صنفی رسته خدمات فنی، نصب، تعمیر و نگهداری آسانسور اجباری و الزامی بوده و همه این واحدها ملزم هستند «شناسنامه آسانسور» را از اتحادیه دریافت کرده و نسبت به شناسنامه‌دار کردن آسانسورهای در اختیار خود، اقدام کنند. چنانچه هر واحد صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه در اجرای این طرح خللی ایجاد کند و از شناسنامه‌دار کردن آسانسورهای در اختیار خویش، سر باز زند و یا از برگه‌های غیراستاندارد و بدون هولوگرام بهره گیرد، ‌ عواقب قانونی و حقوقی ناشی از تخطی در اجرای این طرح برعهده آن واحد صنفی است و باید در مراجع قضایی در برابر صدمات و خسارات ناشی از عدم اجرای طرح و بروز حوداث آتی، پاسخگو باشد.

    هر واحد صنفی برای دریافت پاکات طرح شناسنامه آسانسور می‌تواند با مراجعه حضوری به واحد صدور شناسنامه، مستقر در اتحادیه صنف آسانسور مراجعه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار