مدیران خودروعصر اعتبار

دنیامالی مطرح کرد؛

یکی از اهداف مهم شهری تحقق و دستیابی به شهر الکترونیک است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از اهداف مهم هر شهری تحقق و دستیابی به شهر الکترونیک است که به تبع آن موضوعات مهمی همچون مدیریت سفر و مدیریت انرژی انجام شود.

یکی از اهداف مهم شهری تحقق و دستیابی به شهر الکترونیک است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به بررسی لایحه نظام مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی شهر تهران اظهار داشت: بدون تردید یکی از اهداف مهم هر شهر تفحص و دستیابی به یک شهر الکترونیک است تا با توجه به آن موضوعات مهمی مانند مدیریت سفر و مدیریت انرژی در خصوص آن انجام شود.

    وی با بیان اینکه در شهر تهران هرچه موضوع شهر الکترونیک اجرایی‌تر شود در کاهش بروکراسی توفیقات بیشتری خواهیم داشت، افزود: مشکلاتی در حوزه زیرساخت‌ها علی‌رغم تلاش‌های انجام شده وجود دارد که مهمترین آن نبود مدیریت یکپارچه شهر است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این لایحه تعاریفی در حوزه مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی آمده است، تصریح کرد: سازمان‌های خدماتی مانند تأمین‌‌اجتماعی، ثبت‌اسناد، حفاظت محیط زیست، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، پست و غیره وجود دارند و در سایر مشارکت با این سازمان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی شهر تهران تحقق یابد.

    دنیامالی با بیان اینکه چارچوب تعامل‌پذیری در این لایحه به صورت دقیق برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با وجود نمایندگی از شورای شهر تهران شهرداری و همچنین سایر سازمان‌های خدماتی پیش‌بینی شده تشکیل شده است که ساماندهی اطلاعات مکانی تهران را برعهده می‌گیرد.

    وی ادامه داد: در لایحه نظام مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی شهر تهران قصد داریم شهرداری را موظف کنیم تا طی مدت 6 ماه دستور‌العمل اجرایی این لایحه را به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند.

    عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: پیشنهاد بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت رصدخانه شهر تهران باید مورد تأکید قرار گیرد.

    وی به هزینه صرف شده برای رصدخانه شهر تهران و پتانسیل ظرفیتی که در این مکان ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: باید حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در این لایحه برنامه‌ریزی شود.

    رضا تقی‌پور عضور شورای شهر اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم که پس از تصویب و اجرایی شدن این لایحه، شهرداری تهران مکلف شود ساماندهی‌های خود را مبنی بر تصمیم‌گیری‌های ویژه در حوزه‌های عمرانی قرار دهد.

    مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لایحه نظام مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی شهر تهران گفت: در خصوص این طرح باید مطالعات زیادی انجام شود همانند بسیاری از کشور‌ها که به دلیل اهمیت در اجرای آن، این لایحه توسط دولت اجرایی می‌شود.

    وی افزود: در خصوص این لایحه، شهرداری تهران نمی‌تواند به دستگاه‌های دولتی تحکم کند که اطلاعات خود را در اختیار شهرداری تهران قرار دهند، به همین دلیل تصویب و یا عدم تصویب این لایحه به دلیل تمکین نکردن سایر دستگاه‌ها عملی نخواهد شد.

    رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: به دلیل امنیتی بودن بخشی از اطلاعات که باید توسط سازمان‌های خدماتی ارائه شود، اجرای چنین لایحه‌ای باید در اختیار دولت باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار