مدیران خودروعصر اعتبار

قالیباف در صحن شورای اسلامی شهر تهران:

بیش از چند صد کیلومتر کانال و تونل برای آب‌های سطحی ایجاد کردیم/ ۱۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی احداث شد

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: ۷۲ ایستگاه آتش‌نشانی در سال ۸۴ داشتیم که از این تعداد، ساختمان ۲۱ ایستگاه کیفیت لازم را نداشتند و تماماً تخریب و نوسازی شدند و بیش از ۵۰ ایستگاه دیگر نیز در شهر تهران ساخته‌ایم.

بیش از چند صد کیلومتر کانال و تونل برای آب‌های سطحی ایجاد کردیم/ ۱۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی احداث شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در صحن علنی سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارشی درباره حادثه پلاسکو ارائه داد.

    قالیباف ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: شهادت مظلومانه قهرمانان ملی و مجاهدین عرصه خدمت و تلاش را به خانواده‌های معظم‌شان و همه همکاران‌شان و ملت ایران تسلیت می‌گویم.

    وی بیان داشت: از همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله دولتی، غیردولتی و مردمی با توجه به اینکه این حادثه یک نمادی از همکاری همه سطوح و دستگاه‌ها بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

    شهردار تهران یادآور شد: روزهای یکشنبه جلسه غیرعلنی است ولی خواهش بنده از اعضای شورای شهر با توجه به دعوتی که از بنده شد حضور پیدا کردم و تشکر می‌کنم از این فرصتی که برای بنده فراهم کردند.

    قالیباف یادآور شد: در دو بخش مدیریت بحران و حادثه پلاسکو توضیحاتی را ارائه می‌دهم.

    وی افزود: همه ما پیام مقام معظم رهبری را شنیده‌ایم ایشان در آن پیام تأکید داشتند که تا حادثه را جمع نکردید به موضوعات دیگری نپردازید و بنده ضمن تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری که در دو پیام بسیار مؤثر و راهگشا داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

    شهردار تهران گفت: تا روز چهارشنبه که مراسم ختم شهدای ‌آتش‌نشان برگزار شد درگیر این موضوع بودیم و بنده در اولین فرصت و جلسه که حضور پیدا کردم توضیحاتی را ارائه خواهم داد.

    وی گفت: همه ما دو مسئولیت داریم یکی از مسئولیت‌ها بر اساس قوانین و مقررات است که قانون برای هر دستگاهی مسئولیتی را مشخص کرده است و طبیعتاً‌این وظیفه قانونی در جایگاه قانونی باید پاسخگو باشد.

    قالیباف افزود: همه ما مسئولیت دیگری نیز داریم که ‌آن مسئولیت، مسئولیت اجتماعی و انسانی ما است. ما در مقابل هر حادثه‌ای که برای هر فردی در هر کجا اتفاق بیفتد، مسئول هستیم و احساس مسئولیت می‌کنیم و هر کاری از دستمان برمی‌آید را باید انجام دهیم.

    شهردار تهران گفت: باید این دقت را داشته باشیم که این دو مسئولیت نافی هم نیست.

    وی درباره حادثه پلاسکو اظهار داشت: در این مدت درباره حادثه پلاسکو حرف‌های زیادی شنیده‌ایم ولی باید ببینیم قوانین و مقررات چه می‌گوید.

    قالیباف گفت: قبل از حادثه، بحث پلاسکو را بر اساس وظایف دستگاه‌ها شروع می‌کنم؛ بر اساس بند 14 ماده 55 مسئولیتی بر عهده شهرداری است که این قانون در سال 1334 تصویب و مجدداً اصلاحیه‌ای داشته است.

    شهردار تهران ادامه داد: در بند 14 ماده 55 دو موضوع سیل و حریق را آورده‌اند که شهرداری باید اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق را داشته باشد. در این بخش و در دهه اخیر شهرداری تهران اقدامات خوبی را انجام داده است.

    وی افزود: بیش از چند صد کیلومتر کانال و تونل برای آب‌های سطحی ایجاد کرده‌ایم. روزهایی در تهران در هر بارندگی بالای 1800 مورد آب‌گرفتگی داشته‌ایم، الان به 150 مورد آب‌گرفتگی در بارندگی‌های شدید رسیده‌ایم.

    قالیباف افزود: در رود‌ دره‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است و چندین حوضچه‌های آرامش آب در سطح شهر ایجاد کرده‌ایم و این حوضچه‌ها جلوی سیلاب‌های بزرگ را می‌گیرد.

    شهردار تهران گفت: در حوزه حریق نیز اقداماتی انجام شده است و ما 72 ایستگاه آتش‌نشانی در سال 84 داشتیم که از این تعداد 21 ایستگاه، ساختمان‌ها کیفیت لازم را نداشتند و تماماً تخریب و نوسازی شدند و بیش از 50 ایستگاه دیگر نیز در شهر تهران جدید ساخته‌ایم و امروز 123 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران ایجاد شده است.

    وی افزود: به تعداد کل ایستگاه‌هایی که در تاریخ شهرداری داشته‌ایم ایستگاه آتش‌نشانی در دهه اخیر ساخته‌ایم.

    شهردار تهران گفت: 280 خودرو که عمر متوسط خودروها 18 سال بوده و بیش از 930 دستگاه عملیاتی در حوزه آتش‌نشانی داریم که عمر این دستگاه‌ها نیز به 6 سال رسیده است.

    ادامه دارد ...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار