مدیران خودروعصر اعتبار

روستاییان خراسان شمالی نیازمند ساخت۵۵ هزار واحد مسکونی هستند

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به کمبود مسکن در روستاهای این استان گفت: برای پاسخ به نیاز مسکن روستاییان، باید ۵۵ هزار واحد مسکونی در این مناطق ساخته شود.

روستاییان خراسان شمالی نیازمند ساخت۵۵ هزار واحد مسکونی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی محمدی اظهار کرد: اکنون 112 هزار خانوار روستایی در روستاهای استان سکونت دارند که این تعداد خانوار در 103 هزار واحد مسکونی ساکن هستند.
    وی افزود: بر این اساس 9 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان کمبود وجود دارد و از آنجایی که حدود 50 درصد از واحدهای مسکونی روستاهای استان مقاوم سازی نشده است، باید برای پاسخ به نیاز مسکن در این مناطق، 55 هزار واحد مسکن ساخته شود.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال های اخیر سالانه پنج هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته می شود اظهار داشت: اکنون 55 درصد از منازل روستاییان این استان مقاوم سازی شده است.
    به گفته وی در افق سال 1405 و در 10 سال آتی، 75 درصد از منازل روستاییان کشور مقاوم سازی می شود و به نظر می رسد برای رسیدن به این رقم در استان باید تلاش دوچندانی شود.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 40 درصد از منازل روستاییان مقاوم سازی شده و بر این اساس استان در این شاخص 15 درصد از میانگین کشوری جلوتر است.
    وی گفت: خراسان شمالی با خطر نسبی بالا برای وقوع زلزله روبه رو است و بر این اساس باید توجه بیشتری به مقاوم سازی و رعایت ضوابط ایمنی در ساخت و سازها مبذول شود.
    وی با بیان اینکه اکنون 50 درصد از واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزارنفر استان مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: تعدادی از شهرهای استان، در سال های اخیر به شهر ارتقا یافته اند و در آن سال ها با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی پنج هزار و 700 واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.
    محمدی افزود: پنج هزار واحد مسکونی نیز در این شهرها از مزایای مسکن مهر بهره مند شده اند و البته بخش زیادی از واحدهای مسکونی نیز توسط مردم و بهره برداران با رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان ساخته شده اند.
    براساس آخرین آمارهای ثبت احوال، از جمعیت 941 هزار نفری خراسان شمالی حدود 48 درصد آن در روستاها ساکن هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار