مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران:

نباید در جمع بندی حادثه پلاسکو عجله کرد

عصر ساختمان- معاون شهردار تهران با اشاره به ارائه گزارش کامل شهردار تهران در تشریح اقدامات صورت گرفته در حادثه پلاسکو گفت: باید در انتظار نتایج اقدامات تحقیقات کارشناسی درخصوص علت وقوع حادثه و نقش عوامل مختلف در این حادثه تاسف بار بود.

نباید در جمع بندی حادثه پلاسکو عجله کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، ناصر امانی گفت: آنچه از جلسه علنی روز یکشنبه شورا و طرح نظرات می توان دید آن است که به نظر می رسد برخی افراد در جمعبندی این حادثه عجله دارند در حالیکه تنها نظر کارشناسی می تواند عوامل تعیین کننده و موثر در این حادثه را در مقاطع مختلف بررسی و به جمع بندی نهایی برسد، به همین دلیل هم توسط رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر کمیته های کارشناسی تشکیل گردیده است.

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اظهار کرد: بررسی ابعاد حادثه پلاسکو در شورای اسلامی شهر به گونه ای صورت گرفت که پس از گزارش شهردار محترم تهران و معاون عملیات ستاد بحران بسیاری از زوایای حادثه روشن و مشخص شد که حداقل از نظر قانونی در بحث ایمنی ساختمانهای کارگاهی و اداری و تجاری وزارت کار، اتحادیه اصناف، هیات مدیره، مالک یا مستاجران، سازمان نظام مهندسی و شهرداری مسئولیت های مشخصی دارند.

    معاون شهردار تهران یکی از کلیدی ترین گزارش های مطروحه را گزارش معاون عملیات سازآن آتش نشانی در جلسه روز گذشته شورای شهر عنوان کرد و گفت: در این گزارش با صراحت درباره نوع تجهیزات و علت آنکه تعدادی از آتش نشانان موفق نشدند از صحنه آوار، خود را خارج کنند اظهارنظر و شفاف سازی شد.

    وی تصریح کرد: ابعاد گزارش معاون عملیات سازمان آتش نشانی گواه آن بود که تجهیزات کافی به محل حادثه اعزام شده است به طوری که از 8 دستگاه بالابری که به محل حادثه اعزام شده بود تنها 4 دستگاه مورد استفاده قرار گرفت و این در حالی است که 31 دقیقه قبل از ریزش آوار، دستور تخلیه صادر شده بود.

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به خروج تعداد قابل توجهی از آتش نشانان بعد از صدور فرمان تخلیه از ساختمان و از طریق سبدهای بالابر، اظهار کرد: عزیزان آتش نشانی که جان خود را از دست دادند کسانی بودند که برای نجان جان افرادی که در طبقات مانده بودند اقدام کردند و یا تلاش میکردند جان همکارانی را که در ریزش اول زیرآوار مانده بودند، نجات دهند.

    وی تصریح کرد: نباید فراموش شود آتش نشانان علاوه بر اطفاء حریق در این حادثه، تلاش زیادی برای خروج افراد از طبقات و نجات جان آنها کردند و اگر این جانفشانی نبود به گفته معاون عملیات سازمان آتش نشانی ، تعداد قربانیان این حادثه بیشتر می شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار