مدیران خودروعصر اعتبار

شاکری ضمن بازدید از تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین خبر داد:

ساختمان‌‌های ناایمن مناطق ۱۱ و ۱۲ از هفته آینده اعمال قانون می‌شوند

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران ضمن بازدید از وضعیت تخریب تخلف ساختمانی پاساژ علاءالدین از اعمال قانون بر ساختمان‌های ناایمن مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران در هفته آینده خبر داد.

ساختمان‌‌های ناایمن مناطق ۱۱ و ۱۲ از هفته آینده اعمال قانون می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، صبح امروز در بازدید اعضای شورای شهر تهران از آخرین وضعیت تخریب طبقه هفتم پاساژ علا الدین اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی در خصوص تخلف ساختمانی انجام شده در این پاساژ اظهار داشت: در پی اطلاع از بروز این تخلف در ساختمان علاالدین شهرداری تهران اقدام لازم برای اخذ حکم قضایی جهت تخریب بنا را پیگیری کرد. کمیسیون 5 ماده 100 با بررسی تخلف انجام شده و با حضور چندین کارشناس با شرکت متخصص جوانب کار را بررسی کرده و حکم تخریب تخلف ساختمانی انجام شده در ساختمان علاءالدین را صادر کرد.

    وی با تأکید بر اینکه حکم صادره یکی از احکام حرفه‌ای مهندسی، حقوقی و شهری بوده است، گفت: به مالک هم دو فرصت سه ماهه داده شد تا خود نسبت به رفع تخلف انجام شده اقدام کند.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مالک قدرتمند و ذی نفوذ بوده و از حق نگذریم دارای فعالیت اقتصادی قابل توجهی بوده است. لذا تلاش می‌شود از اجرای حکم جلوگیری شود و در نهایت پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود و پس از پیگیری‌های متوالی حکم تخریب طبقه خلاف ساخته شده در پاساژ علاالدین تأیید و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

    شاکری با تأکید بر اینکه اگر تخریب حکم صادره توسط مالک انجام می‌شد، برای مالک و برای مغازه داران ساختمان بسیار بهتر بود، گفت: اما بعد از دو فرصت سه ماهه این اقدام انجام نشد و حتی در شورای تأمین هم چند بار تلاش شد تا این موضوع با مصالحه انجام شود که این موضوع نیز موفق نبود و در نهایت شورای تأمین نیز جهت تخریب ساختمان نظر داد.

    وی وجود تعداد کسبه پاساژ و مراجعات زیاد خریداران به این پاساژ را از جمله دلایل ورود شورای تأمیم به این پرونده عنوان کرد.

    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخریب بنای تخلف نیز گفت: با توجه به عدم همکاری مالک بالابری از ساختمان مجاور پاساژ در بیمارستان نجمیه ایجاد شد تا تجهیزات نیاز برای تخریب به طبقه هفتم این پاساژ برده شود.

    شاکری تخریب تخلف ساختمانی پاساژ علاءالدین را نمونه بارز رفع تخلف در سطح شهر دانست و همچنین مهندسی تخریب طبقه هفتم را با تأکید بر عدم تخریب سایر طبقات و تأسیسات بسیار قابل توجه دانست.

    وی گفت: رفع تخلف از ساختمان علاءالدین نشان داد می‌توانیم حتی از ساختمان‌های ساخته شده رفع تخلف کنیم و با همکاری دستگاه قضایی هیچ متخلفی راه فرار ندارد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طولانی شدن فرآیند تخریب تخلف ساختمان علاءالدین نیز گفت: با توجه به بهره برداری نظامی از سایر طبقات این پاساژ و حضور خریداران متعدد در این پاساژ و همچنین ایجاد محدودیت‌هایی توسط مالک در مسیر عوامل عملیاتی تخریب عملیات در ساعت شبانگاهی از ساعت 10 شب تا 6 صبح انجام شده است. در این مدت شبانه حدودد 70 نفر در این ساختمان در عملیات تخریب همکاری داشتند و علاوه بر این نیروهای انتظامی، راهبر و آتش نشانی و سایر عومال مرتبط در کارگاه و اطراف ساختمان حضور داشتند.

    نهادی تأکید کرد: اگر تخریب تخلف در ساختمانی غیرفعال قرار بود انجام شود در دو هفته کل کار به پایان می‌رسید.

    وی در ادامه سخنان خود گفت: مالکین متخلف اگر خود جهت رفع تخلف انجام شده همکاری کنند کارها به صورت بهتری انجام خواهد شد و اگر در این خصوص مقاومت کنند مجبورند همه هجمه‌ها را پرداخت کنند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تأکید کرد: اگر تخلفات در بدو اعمال جلوگیری شود هزینه‌ها به مراتب کمتر خواهد شد.

    شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتگوی خود با قاضی تورک از اعمال قانون در خصوص ساختمان‌ها ناامن مناطق 11 و 12 در هفته آینده خبر داد.

    وی گفت: امروز و بعد از صحبت با قاضی تورک عنوان شد که با نهادها و سازمانهای دیگر هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد تا برای ساختمان‌های ناایمن 11 و 12 اعمال قانون از هفته آینده صورت پذیرد.

    شاکری با اظهار خرسندی از این اقدام دادستانی گفت: امیدواریم با اعمال قانون و با حکم دادستانی در ساختمان‌های ناایمن مناطق شاهد اتفاقی مشابه حادثه ساختمان پلاسکو نباشیم.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تذکری که روز گذشته در صحن شورا مطرح شده بود، گفت: پیشنهاد دادیم ناایمن بودن ساختمان‌ها توسط آتش نشانی به صورت عمومی اعلام شود تا از این طریق مالکان ساختمان‌های ناایمن اقدام لازم را برای ایمن سازی ساختمان‌ها انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار