مدیران خودروعصر اعتبار

شاکری خبر داد:

معرفی ساختمان‌های نا ایمن تهران/نصب بنر نا ایمن بودن ساختمان بر روی سازه

عصر ساختمان- رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از معرفی ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۱ و ۱۲ خبر داد.

معرفی ساختمان‌های نا ایمن تهران/نصب بنر نا ایمن بودن ساختمان بر روی سازه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، اقبال شاکری صبح امروز در حاشیه بازدید از روند تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین با اعلام خبر معرفی ساختمان‌های ناایمن منطقه 11 و 12 گفت: طی هماهنگی که با تورک نماینده دادستان انجام شده است مقرر شده که طی یک هفته آتی ساختمان‌های ناایمن منطقه 11 و 12 شناسایی و با تعیین اولویت نسبت به اعمال ایمنی آنها اقدام شود.

    وی با بیان اینکه در این راستا ما بحث پلمب یا عدم فعالیت اقتصادی نداریم گفت: پیشنهاد شده که حتی با نصب یک بنر مردم را از ناایمنی بودن ساختمان مطلع کنیم تا علاوه بر اعمال قانون، فشار افکار عمومی نیز باعث شود که مالک هر چه سریعتر نسبت به ارتقای ایمنی ملک خود اقدام کند.

    وی در ادامه با بیان اینکه رفع تخلف طبقه هفتم علاءالدین حکم ماده 100 را داشته است تصریح کرد: مالک پس از آنکه کمیسیون ماده 100 حکم قلع و قمع صادر می‌کند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده، دیوان نیز با به کارگیری 12 کارشناس و شش ماه بررسی کارشناسی نهایتا حکم به قلع و قمع داده و مالک را ملزم می‌کند تا نسبت به تخریب این طبقات اقدام کند.

    وی با بیان اینکه مالک پاساژ ذی نفوذ بوده و ارتباطات خاصی با افراد مختلف داشته و بر همین اساس بسیار تلاش کرد که رای دیوان عدالت اداری را بشکند و آن را اجرایی نکند گفت: نهایتا دیوان عدالت اداری طی حکمی که ده‌ها صفحه پیش نویس داشت مجددا رأی به قلع و قمع طبقه هفتم و هشتم می‌دهد.

    شاکری با بیان اینکه دادستان تهران دو بار از مالک و شهرداری منطقه 11 برنامه تخریب طبقات اضافه را درخواست می‌کند گفت: مالک دو بار به دادستان قول داد که طی سه ماه نسبت به تخریب طبقات اضافه اقدام می‌کند که این مهم محقق نشد تا اینکه نهایتا دادستان تهران از شورای تامین درخواست کرد که با توجه به اینکه این پاساژ یک ساختمان فعال بوده و روزانه هزاران نفر از شهروندان به آن تردد دارند نسبت به اجرای حکم اقدام کند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه شورای تامین تا مصالحه پیش رفت گفت: نهایتا با بررسی‌های انجام شده شورای تامین طی حکم دو صفحه‌ای تخریب و قلع و قمع طبقات را به شهرداری منطقه 11 ابلاغ کرد.

    وی با بیان اینکه از آنجایی که این ساختمان فعال بوده و در روز کسبه مشغول به فعالیت اقتصادی بودند نمی‌توانستیم تخریب را در طول روز انجام دهیم گفت: بر همین اساس تنها در هنگام شب ساعت 22 تا 6 صبح رفع تخلف از سوی پیمانکار مذکور انجام می‌شده است.

    وی با بیان اینکه 70 کارگر شبانه مشغول تخریب این طبقات اضافه هستند گفت: اگر این ساختمان فعال نبود طی دو هفته می‌توانستیم طبقات اضافه را برچینیم؛ اما به دلیل آنکه در طبقات پایین‌تر کسبه مشغول به کار هستند مجبوریم قسمت به قسمت نسبت به تخریب طبقات اقدام کنیم و این در حالیست که مالک از کارشکنی فروگزار نیست.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مالک پاساژ مقاومت نکرده و همراهی می‌کرد تخریب زودتر و با هزینه کمتری انجام می‌شد گفت: البته تجربه پاساژ علاءالدین نشان داد که باید از بدو بروز تخلف نسبت به جلوگیری از آن اقدام کنیم. نه اینکه بگذاریم کار متخلفانه پیش برود و بعد با سیر مراحل مختلف سعی کنیم که این تخلف را رفع کنیم اما به هر حال در هر زمانی که جلوی تخلف گرفته شود نفع برده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار