مدیران خودروعصر اعتبار

حقانی:

برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی، ما را از استانداردها دور کرده است

عصر ساختمان- رئیس کمیته محیط ریست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، آب شهر تهران هیچ‌گونه آلودگی ندارد.

برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی، ما را از استانداردها دور کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر آلودگی آب شهر تهران، اظهار داشت: در این خصوص بارها با وزارت بهداشت و درمان جلسه گذاشتیم اما این سازمان اعلام کرده که آب هیچ‌گونه آلودگی ندارد.

    وی با بیان‌ اینکه امکان دارد در برخی از مناطق نیترات آب بالا باشد، افزود: اما این موضوع مربوط به کل شهر تهران نیست.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در بسیاری از مسائل از استانداردها دور شده‌ایم، گفت: بدون شک عواقب این دور شدن‌ها را در آینده شاهد خواهیم بود.

    حقانی به آلودگی سبزیجات شهر تهران اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارشی که از وزارت بهداشت و درمان و بازدید کمیسیون سلامت و محیط زیست از آزمایشگاه‌های سازمان آب و فاضلاب شهر تهران انجام شد، متوجه شدیم که سبزیجات آلودگی ندارند.

    وی ادامه داد: مرجع تشخیص آلودگی تنها وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان آب و فاضلاب شهر تهران هستند که آن‌ها نیز اعلام کردند سبزیجات هیچ‌گونه مشکلی ندارند.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از آب سفره‌های زیرزمینی تا حدودی از استانداردها دور شده‌ایم.

    حقانی اضافه کرد: در فصل تابستان برداشت از آب سفره‌های زیرزمینی و تحت‌الارضی 40 تا 50 درصد بیشتر می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که درصد نیترات آب بالا برود و آلودگی نیز افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه با احداث و تکمیل شبکه‌های آب و فاضلاب شهر تهران لطمه‌ای از تزریق آب به سطوح پایینی زیر زمین وارد می‌شود، گفت: از نظر بهداشتی، برداشت آب از شبکه آب و فاضلاب بهتر از برداشت سطوح زیرین زمین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار