مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری نخستین همایش بهبود در سیستم مدیریت شهری

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران از برگزاری نخستین همایش ملی بهبود سیستم های مدیریت شهری در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری نخستین همایش بهبود در سیستم مدیریت شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، ناصر امانی در نشست خبری برگزارش همایش ملی بهبود در سیستم مدیریت شهری گفت: در ابتدای دوره فعلی شهرداری تهران یعنی سال 1384 دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم که ایشان تدبیر بسیار حکیمانه ای داشتند و تاکید کردند در ساماندهی امور مردم سه موضوع تسریع، تسهیل  و تکریم امور در نظر گرفته شود.

    وی افزود: اقدامات بسیاری در این حوزه و با هدف تحقق بیانات رهبری در 10 سال گذشته انجام شده است که مهم ترین اقدام بهبود فرآیندها در مجموعه مدیریت شهری بوده است. در حقیقت به هریک از فرآیندها از ابتدا تا انتهای مراجعه شهروندان به شهرداری برای گرفتن خدمات توجه شده تا اگر امکان تغییر و یا حذف مراحل وجود دارد انجام شود و یا زمان مراحل را کاهش داد.

    وی ادامه داد: مثلا با رصد مراحل صدور پروانه برای شهروندان می توان مراحل و زمان و هزینه ها را اصلاح کرد لذا تمامی فرآیندها و مأموریت های شهرداری تهران در همه حوزه ها شناسایی شد و با رصد دقیق مقایسه شد که آیا سه شاخص تسریع، تسهیل و تکریم در ارتباط با مردم اعمال شده است؟ که در قالب بهبود فرآیندها برخی از آنها اصلاح شدند.

    امانی تاکید کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مشکلات فرآیندها احصا شد و طی 10 سال گذشته مرتفع شد حال با هدف بهره گیری از تجربیات سایر کلانشهرها و بازگو کردن اقدامات انجام شده نخستین همایش ملی بهبود در سیستم مدیریت شهری 27 بهمن ماه به میزبانی شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری از دغدغه های رهبری، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه است افزود: متاسفانه مردم تصور مناسبی ندارند و احساس می کنند سیستم اداری دچار اشکال است؛ لذا یکی از بهترین راهکارها برای بهبود این شرایط بی تردید بهبود فرآیندهای اداری است.

    وی افزود: می‌توان در جریان بهبود فرآیندها تقش عامل انسانی را در انجام امور به حداقل برسانیم و طوری مقرر شود که سیستم ها برای ما کار کنند نه اینکه ما برای سیستم ها کار کنیم. در دهه ی اخیر حدود 120 خدمت در شهر تهران به صورت سیستمی به شهروندان این شهر ارائه می شود.

    وی ادامه داد: روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای گرفتن خدمات مختلفی به شهرداری های مناطق مراجعه می کنند قطعا با طراحی سیستمی می توان زمینه بهره گیری بهتر مردم را فراهم کرد و رصد دقیق تری نیز بر انجام کارها داشت تا از این طریق سلامت اداری نیز محقق شود. در همین راستا از تجربیات موفق شهرداری های کلانشهرهای کشور در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

    وی با اشاره به استقبال گسترده از این همایش گفت: 50 مقاله در قالب 8 محور تعیین شده به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که نهایتا 6 مقاله برتر در 6 پنل تخصصی در یک روز همایش به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد. علاوه بر تقدیر و اهدای جوایز به نفرات برتر همایش از سه سازمان و منطقه برتر نیز تقدیر خواهد شد.

    امانی تاکید کرد: درحال حاضر حدود 70 درصد مردم کشور شهرنشین هستند لذا اعتقاد داریم خدمات شهرداری ها در سراسر کشور از بزرگترین خدمات نظام است. امروز 70 درصد مردم از خدمات مدیریت شهری بهره می گیرند لذا مدیریت شهری به نوعی به ویترین نظام بدل شده است. در چنین شرایطی اگر این خدمات شبانه روزی مدیریت شهری با سه شاخص تسریع، تسهیل و تکریم گفته شده مقام معظم رهبری همراه باشد وابستگی و تعلق خاطر مردم به نظام را افزایش می دهد.

    وی با اشاره به اینکه اکثر سیستم های اداری کشور وظیفه محور هستند درحالی که باید فرآیند محور باشند، ادامه داد:  در حقیقت باید همه ی افراد دخیل در فرآیند باید قبل و بعد خروجی کارشان را در نظر بگیرند.

    وی تاکید کرد: در نخستین همایش بهبود در سیستم مدیریت شهری، 50 نفر از شهرداران کلانشهرها و معاونین برنامه ریزی آنها و حتی شرکت ها و سازمان های خدمات رسان آنها برای حضور اعلام آمادگی کرده اند و 30 غرفه نیز برای این شرکت ها در نظر گرفته شده تا بتوانند خدماتی که به شهرداری ها در حوزه بهبود فرآیندها ارائه می کنند به نمایش بگذارند بیشتر در این همایش نگاه تبادل تجارب در حوزه بهبود سیستم ها دنبال شده است. در انتهای این همایش مقالات ارائه شده به صورت یک پکیج به همه مدعوین داده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار